يك كارگردان تئاتر:

آئین افتتاح نمایش احترام به تئاتر است

عاطفه تهرانی گفت: طرح آیین افتتاح نمایش که برای نخستین بار از سوی مجموعه تماشاخانه ایران‌شهر اجرایی شد نوعی ارزش گذاری به تئاتر و گروه های نمایشی است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، عاطفه تهرانی در گفتگو با روابط عمومی و امور بین الملل مجموعه تماشاخانه ایرانشهر ادامه داد: اجرای طرح آیین افتتاح نمایش نوعی ارزش گذاری به تئاتر است و اجرای چنین مراسم‌هایی می‌تواند باعث ایجاد احترام و ارزش‌گذاری بیشتر در تئاتر ‌شود.

این طراح حرکت خاطرنشان کرد: احترام و ارزش قائل شدن برای هنر ارزشمندی چون تئاتر یک اصل است و من با هر مسئله‌ای که در جهت احترام‌گذاری به تئاتر باشد موافق هستم.

عاطفه تهرانی اجرای فروش بلیط‌های تمرین گروه‌های حرفه‌ای تئاتر برای دانشجویان این رشته را نیز یکی دیگر از طرح‌های مهم و تاثیر گذار دانست و افزود: از آنجا که نگرش و تمرکز کمتری در کارهای دانشجویی و گروه‌های جوان وجود دارد، اجرای چنین طرحی می‌تواند بویژه برای دانشجویان بسیار تاثیر گذار و آموزنده باشد زیرا از نزدیک با روند شکل‌گیری یک نمایش و نوع رفتار و برخوردهای حرفه‌ای در تئاتر آشنا می‌شوند.

این کارگردان در پایان یادآور شد: شرایط تمرین گروه‌های دانشجویی کاملا متفاوت با گروه‌های حرفه‌ای تئاتر است. ایجاد فرصت مشاهده تمرین گروه‌های حرفه‌ای برای دانشجویان بسیار آموزنده است.

گفتنی است، مجموعه تماشاخانه ایران‌شهر هم اکنون با دو نمایش "خشکسالی و دروغ" نوشته و کار محمد یعقوبی و "ریچارد سوم" به کارگردانی آتیلا پسیانی میزبان علاقه‌مندان به هنرهای نمایشی است./ي2

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.