سردار وحيدي خبر داد:

طرح توليد نسل جديد هواپيماهاي جنگنده

وزير دفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح گفت: جمهوري اسلامي ايران اکنون توليد کننده هواپيماهاي جنگي است و طرح هاي متعدد ديگري را براي ساخت اينگونه هواپيماها در دستور کار دارد که نشانگر بالندگي و اعتماد به نفس و توانمندي دانشمندان کشورمان است.

به گزارش خبرنگار دفاعي امنيتي باشگاه خبرنگاران، سردار احمد وحيدي در يازدهمين کنفرانس انجمن هوافضاي ايران در جمع خبرنگاران از پرتاب ماهواره طلوع و فجر در سال آينده خبر داد و گفت: با امکان مانور مداري که اين ماهواره ها دارند، دستاورد بسيار ارزشمندي نصيب کشورمان مي شود.
وي افزود: قراردادن ماهواره در مدار ژئو (36 هزار کيلومتر)، از جمله برنامه هاي جمهوري اسلامي ايران است که به طور جدي آن را پيگيري مي کنيم.
سردار وحيدي با اشاره به دستاوردهاي بشر در حوزه هوا و فضا گفت: اکنون به همت جوانان و متخصصان کشورمان در حوزه موشکي جزء 10 کشور جهان هستيم و در حوزه ماهواره برها نيز در جمع 8 کشور برتر جهان قرار داريم.
وزير دفاع با اشاره به ساخت هواپيماي مسافربر ايران 140 گفت: در آينده نزديک، هواپيماي گشت دريايي را نيز به پرواز درخواهيم آورد.
سردار وحيدي تصريح کرد: اگر در ساخت موتورهاي هوايي به نتيجه مطلوب برسيم، ساخت هواپيماهاي داخلي به صورت صد درصد در کشورمان انجام خواهد شد.
وي تأکيد کرد: جمهوري اسلامي ايران اکنون توليد کننده هواپيماهاي جنگي است و طرح هاي متعدد ديگري را براي ساخت اينگونه هواپيماها در دستور کار دارد که نشانگر بالندگي و اعتماد به نفس و توانمندي دانشمندان کشورمان است.
سردار وحيدي بااشاره به اينکه اکنون حدود 110 هزار هواپيما که 36 هزار فروند آن نظامي و 19 هزار فروند تجاري است در جهان وجود دارد؛ خاطرنشان کرد: 2 تا 3 هزار ماهواره نيز در حوزه هاي مخابرات ، هواشناسي ، سنجش از راه دور ، نظامي و جاسوسي نيز در فضا وجود دارد که بر اساس سند چشم انداز 20 ساله، ايران رقيب کشورهاي برتر در اين حوزه ها خواهد شد./ش3

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار