بندرعباس:

هرمزگان درحال تبدیل شدن به قطب فولاد است

عضوهیئت مدیره ورییس كمیته اقتصادی انجمن دوستی ایران و ژاپن درحاشیه بازدید سفیراین كشور ازصنایع هرمزگان گفت: این استان درحال تبدیل شدن به یكی از دو قطب تولید فولاد است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران؛احمد دنیانور روز سه شنبه پس ازبازدید سفیرژاپن از صنایع فولاد هرمزگان واقع درمنطقه ویژه اقتصادی خلیج فارس اظهارداشت: مقدمات تولید 12 میلیون تن فولاد دراین منطقه فراهم شده است.

رییس كمیته اقتصادی انجمن دوستی ایران و ژاپن ابراز داشت: از این مقدار نزدیك به سه میلیون تن آن عملی و پنج میلیون تن دیگر در حال نصب تجهزات است كه در آِینده ای نزدیك به مرحله تولید می رسند.

مدیركارخانه فولاد جنوب درادامه میزان مصرف سالانه فولاد در ایران را 22 میلیون تن و ظرفیت تولید كشور را 15 میلیون تن ذكر كرد و گفت: با بهره برداری از صنایع فولاد در دست احداث طی برنامه پنجم توسعه در این زمینه به خودكفایی كامل خواهیم رسید.

سفیرژاپن نیز با بیان اینكه عزم متخصصان ایرانی را درهمه زمینه ها به خصوص احداث كارخانه های تولید فولاد ستودنی است ابراز داشت: ایجاد این همه زیرساخت برای تولید فولاد در هرمزگان نشان از توان بالای مدیریتی دارد.

' كومانو' اظهارداشت: با توجه به مشكلاتی كه برای ایران بوجود آورده اند( تحریم) ،فعالیتهای صورت گرفته در منطقه ویژه خلیج فارس بوسیله كارشناسان ایرانی كاری قابل تحسین است.

وی ایجاد این تعداد كارخانه تولید فولاد در منطقه ویژه صنایع معدنی و فلزی خلیج فارس را با وجود تحریم های شدید اعمال شده نشان از قدرت بالای ایران در منطقه دانست../س

سفیر ژاپن به دعوت یكی از اعضای هیات مدیره و رییس كمیته اقتصادی انجمن دوستی ایران و ژاپن و همچنین مدیرعامل فولاد جنوب به هرمزگان سفر كرده است.

نامبرده طی مدت سه روز اقامت دربندرعباس ضمن بازدید از صنایع غرب بندرعباس با مدیرعامل ورییس هیات مدیره منطقه ویژه صنایع معدنی و فلزی خلیج فارس، مدیرعامل شركت پالایش نفت بندرعباس (پالایشگاه) و همچنین جمعی اعضای اتاق بازرگانی و صنایع و معادن بندرعباس دیدار و گفت گو كرد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.