فهرست گران‌قیمت‌ترین فوتبالیست‌های لیگ برتر انگلیس

لیگ برتر انگلیس در حال حاضر یکی از قدرتمندترین لیگ های فوتبال در جهان است علیرغم اینکه دو غول بزرگ آن یعنی منچسترسیتی و منچستر یونایتد از گردونه لیگ قهرمانان اروپا حذف شده اند. در این گزارش بطور اجمالی نگاهی به گرانقیمت ترین فوتبالیست های شاغل در این لیگ خواهیم انداخت.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری آلمان، در فهرست 10 بازیکن گران قیمت لیگ برتر جزیره باشگاه صدرنشین منچسترسیتی با چهار نماینده بیشترین سهم را دارد و پس از آن رقیب همشهری اش منچستر یونایتد با سه بازیکن در جایگاه دوم است:


1. وین رونی:

مهاجم ملی پوش و اندکی حاشیه ساز شیاطین سرخ با 65 میلیون یورو، گران قیمت ترین فوتبالیست لیگ انگلیس است. مهاجم 26 ساله یونایتدی ها که یکی از کلیدی ترین مهره های آلکس فرگوسن سرمربی اش محسوب می شود. از دو سال پیش تاکنون ارزشی بالاتر از 50 میلیون یورو دارد و درحال حاضر در فهرست گران قیمت ترین بازیکن جهان نیز پس از لیونل مسی و کریستیانو رونالدو بهمراه آندرس اینیستا در جایگاه سوم قرار گرفته است.


2. سرجیو کان آگوئرو:
ملی پوش 23 ساله آرژانتینی و عضو تیم منچستر سیتی با 47 میلیون یورو در رده دوم این فهرست جای گرفته است. او مدت زیادی نیست که از آتلتیکو مادرید اسپانیا راهی منچستر شده و در این زمان اندک به یکی از بازیکنان مهم روبرتو مانچینی تبدیل گشته است.


3. داوید سیلوا:
بازیکن اسپانیایی و هم تیمی آگوئرو با 46 میلیون سومین بازیکن گران قیمت لیگ برتر انگلیس است.


4. روبین فان پرسی:

بازیکن هلندی و 28 ساله آرسنال با 45 میلیون در جایگاه چهارم برترین بازیکنان لیگ برتر از لحاظ قیمت قرار دارد.


5. لوکا مودریچ:
ملی پوش کروات و گلزن تاتنهام 39 میلیون یورو قیمت گذاری شده است.


6. نانی:

بازیکن پرتغالی منچستریونایتد نیز با 36 میلیون جایگاه ششم را از آن خود کرده است.


7. یحیی توره:

ملی پوش ساحل عاجی منچستر سیتی؛ 35میلیون یورو.


8. فرناندو تورس:

بازیکن 27ساله چلسی؛ 35میلیون یورو.


9. نمانیا ویدیچ:

بازيكن منچستر یونایتد به همراه وینسنت کمپانی از باشگاه منچسترسیتی که درحال حاضر بهترین مدافعان لیگ برتر هستند هر کدام با 35 میلیون یورو قیمت در جایگاه نهم و دهم قرار گرفته اند.

در قیاس گران قیمت ترین بازیکن بوندس لیگا با لیگ برتر انگلیس می توان به این نتیجه رسید که میانگین سنی این فوتبالیست ها در انگلیس بسیار بالاتر است بطوریکه جوانترین بازیکن فهرست 23 سال دارد درحالیکه در لیگ آلمان یک فوتبالیست 19 ساله در لیست گران قیمت ترین بازیکنان قرار گرفته است./ا

گزارش از سعیده مهتدی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار