کارشناس فناوری اطلاعات هشدار داد؛

بی دقتی کاربران اینترنتتی عامل موفقیت فیشینگ است

کاربران اینترنت به موازات توسعه فناوری اطلاعات در معرض معضلی به نام حملات سایبری قرار می گیرند که مهمترین عامل آن عدم توجه و ناآگاهی کاربران در استفاده از فضای مجازی است.

دکتر مهرداد کازرونی، کارشناس فناوری اطلاعات با بیان این مطلب به خبرنگار علمي باشگاه خبرنگاران گفت: سایت هایی که با فرستادن ایمیل های بدون موضوع به آدرس های ذخیره شده در لیست تماس کاربر وی را تشویق به خرید محصولات خود می کنند اغلب جعلی بوده و به محض اینکه کاربر اطلاعات شخصی و بانکی خود را برای خرید کالا وارد کند نفوذ گرها به این اطلاعات دسترسی پیدا می کنند.

وی تصریح کرد: لینک ارائه شده کاربر را به سروری که توسط خود شخص نفوذگر کنترل می شود میرساند و از قربانی می خواهد که برای تأیید بار دیگر اطلاعات اولیه ای مانند نام، نام کاربری، رمز عبور، شماره حساب، شماره کارت اعتباری و مواردی از این قبیل را وارد کند.

و به این ترتیب تمامی اطلاعات شخصی و کاری کاربر در اختیار این افراد سودجو قرار می گیرد.

وی با تأکید بر اینکه نباید در هر سایتی اقدام به خرید اینترنتی و یا پرداخت های الکترونیکی نمود بیان داشت: کاربران هنگام ورود به سایت های مختلف به آدرس URL مورد نظر دقت و توجه کافی داشته باشند و به قفل ایمنی که در بالای صفحه کنار آدرس اینترنتی نمایان می شود توجه کنند تا افراد سودجو نتوانند با استفاده از ناآگاهی و عدم توجه و دقت کاربران عملیات فیشینگ خود را به طور موفق انجام دهند./ح
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.