اغلب بیماری های حوزه اورولوژی قابل پیشگیری و درمان است

اگرچه بیماری های مرتبط با حوزه اورولوژی در سال های اخیر به شدت افزایش یافته است اما با معاینات و آزمایشات منظم و به موقع به ویژه پس از 50 سالگی اغلب این بیماری ها قابل پیشگیری و درمان خواهد بود.

اتابک جافری، متخصص اورولوژی در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران افزود: از جمله مشکلات و بیماری هایی که در سال های اخیر شیوع بالایی داشته و هزینه های مختلفی را به افراد جامعه تحمیل کرده بیماری ها و مشکلات مربوط به حوزه اورولوژی یعنی بیماری های دستگاه ادراری_تناسلی از جمله مهمترین بیماری های مرتبط با حوزه اورولوژی است که هم در مردان و هم در زنان به ویژه در سنین پس از 40 سالگی مشکلات بعضاً معضلات و خطرات قابل توجهی را به وجود آورده است.

جافری تأکید کرد: هم اکنون سرطان های مربوط به دستگاه ادراری_تناسلی همچون سرطان مثانه، پروستات و رحم و همچنین عفونت های ادراری جزء شایعترین موارد سرطان و عفونت محسوب می شوند که متأسفانه روند ابتلا به آن به شدت در حال افزایش است.

وی با اشاره به کاهش کیفیت زندگی و افزایش مرگ و میر ناشی از بیماری های کلیوی و مجاری ادراری و دستگاه تناسلی یادآور شد: اگرچه بیماری های مرتبط با حوزه اورولوژی در سال های اخیر به شدت افزایش یافته است اما با معاینات و آزمایشات منظم و به موقع به ویژه پس از 50 سالگی اغلب این بیماری ها قابل پیشگیری خواهد بود.

جافری گفت: بیماری های حوزه اورولوژی به ویژه عفونت ها و سنگ های ادراری در تمام سنین دیده می شوند به همین دلیل همه افراد در تمام سنین باید مراقب این بیماری ها باشند و برای پیشگیری از آن اقدام مؤثری همچون اصلاح الگوهای زندگی به ویژه در زمینه تغذیه را صورت دهند.

این متخصص اورولوژی خاطرنشان کرد: در سنین پائین انجام معاینه و آزمایش حداقل هر 3 تا 5 سال و در سنین پس از 50 سالگی معاینه و آزمایش های منظم و دوره ای حداقل سالی یکبار بسیار ضروری بوده و می تواند خطر ابتلا به بیماری های حوزه اورولوژی به ویژه عفونت ها، سنگ ها و سرطان های دستگاه ادراری را تا حد زیادی کاهش دهد./ح
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار