خشم مردم ایتالیا از افزایش چشمگیر بهای بنزین

افزایش شدید قیمت بنزین به صورت خاص، سبب خشم شدید مردم ایتالیا شده است.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه پرس تی وی، هم اکنون قیمت هر لیتر بنزین در ایتالیا بیش از یک یورو و هشتاد سانتیم است که در بالاترین سطح در میان کشورهای اروپایی قرار دارد.

این در حالی است که یک سال پیش، ایتالیا از این نظر در رده دهم قرار داشت.

"مارتینو لاندی"، از اعضای انجمن جایگاه داران سوخت در ایتالیا، در این خصوص گفت: دولت باید به علت افزایش شدید قیمت سوخت پاسخگو باشد. سیاست های آزاد سازی قیمت ها که دولت مونتی اعلام کرده،کاملا بی نتیجه و شکست خورده است. مردم ایتالیا در وضع بدی قرار دارند.

"روساریو ترفیلیتی"، رئیس انجمن حمایت از حقوق مصرف کنندگان ایتالیا، در این خصوص گفت: دلایل متعددی برای افزایش قیمت بنزین در ایتالیا وجود دارد. در کنار عوامل داخلی ایتالیا باید به نقش عوامل خارجی و بین المللی نیز داشت. تنش های بین المللی مطرح درباره قیمت جهانی نفت در حال افزایش است. این تنش ها بر قیمت نفت تاثیر منفی می گذارد که آثار آن در دیگر اقلام مصرفی نیز بروز می کند. نتیجه این وضع، افزایش تورم است. افزایش قیمت کالاهای مصرفی به علت گران شدن سوخت امری عادی است زیرا برای جابجایی همه کالاها باید از سوخت استفاده شود.

افزایش قیمت سوخت مردم ایتالیا را وادار کرده است به سمت استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی در این کشور متمایل شوند.

این درحالی است که سامانه حمل و نقل عمومی در ایتالیا در زمره کمترتوسعه یافته ترین سامانه ها در این حوزه در اروپا است.

افزایش روزافزون قیمت حامل های انرژی، مردم ایتالیا را خشمگین کرده اسـت.

ایتالیا با بحران بدهی فزاینده مواجه و دولت برای مهار بحران اقتصادی و مالی، سیاست های ریاضتی اتخاذ کرده است.

ماریو مونتی، نخست وزیر ایتالیا، در تلاش است با این تمهید، با این بحران مقابله کند، اما بار مالی مشکلات ناشی از این سیاست ها بر دوش مردم سنگینی می کند.

کارشناسان می گویند باید برای کنترل تورم در ایتالیا کاری صورت داد.

بحران اقتصادی سبب برپایی تظاهرات و اعتصابه ای گسترده در ماه گذشته در سراسر ایتالیا شده است.

رانندگان تاکسی، ماهیگیران، کشاورزان، رانندگان کامیون و دیگر اقشار جامعه ایتالیا تظاهرات و اعتصاب های متعددی را در اعتراض به سیاستهای دولت برگزار کرده اند.

این اعتراض ها بویژه متوجه افزایش قیمت بنزین و دیگر حامل های انرژی است که به طور متوسط در هر ماه حدود چهار ممیز نه دهم درصد افزایش پیدا می کند./ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار