نادر فریاد شیران:

هراس از تعلیق نداشتند، در فوتبال هم به طور مستقیم دخالت می‌کردند

پیشکسوت فوتبال گفت: اگر چه مسئولان در انتخابات سایر ورزش ها به صورت غیر مستقیم دخالت می كنند ولی از آن جایی که نهادهای نظارتی داخلی و خارجی زیادی بر فوتبال سایه افکنده است و امکان تعلیق فوتبال وجود دارد، دخالتی به صورت مستقیم در انتخابات فدراسیون نمی شود.

نادر فریاد شیران در گفتگو با

خبرنگار ورزشي باشگاه خبرنگاران

گفت: گمان می‌کنم افراد دیگری نیز می‌توانستند به عنوان کاندید در لیست نامزدهای ریاست فدراسیون فوتبال قرار گیرند ولی در میان 3 گزینه اصلی ریاست فدراسیون یعنی محمد حسین قریب، کفاشیان و عزیز محمدی دو گزینه آخر شانس بیشتری برای کسب صندلی ریاست فدراسیون دارند.

وی افزود: در همه دوره های گذشته انتخابات فدراسیون فوتبال، مسئولان ورزشی نقش زیادی در انتخاب رئیس داشته اند ولی در مورد رشته ورزشی فوتبال، به دلیل اینکه امکان تعلیق وجود دارد شرایط با فدراسیون های دیگر متفاوت است در دیگر فدراسیون ها ممکن است به صورت مستقیم در انتخابات دخالت هایی صورت پذیرد ولی در ورزش فوتبال به دلیل اینکه واکنش و نظارت بین المللی از سوی فیفا و afc صورت می‌پذیرد و همچنین امکان تعلیق وجود دارد دخالت ها به صورت مستقیم صورت نمی‌گیرد.

وی بیان داشت: حتی اگر مسئولان ورزشی گزینه ای داشته باشند شایسته است تا برای این گزینه برنامه هایی در نظر بگیرند که قابل اجرا باشد آموزش در سطح پایه و جوانان نیز باید در دستور کار قرار بگیرد.

فرياد شيران تاکید کرد: در مورد گزینه های ریاست فدراسیون باید بیان کنم که به جز آرزوی موفقیت کار دیگری از دست ما برنمی‌آید و امیدوارم شایسته ترین فرد برای ریاست فدراسیون از میان کاندیداهای موجود انتخاب شود، البته برخی از افراد شایسته فرصت و اجازه حضور در انتخاب فدراسیون را پیدا نکرده اند.

وی ادامه داد: ولی امیدوارم هر کس که رئیس فدراسیون می شود سعی در تقویت زیر ساخت ها و بنیان ها داشته باشد.

*سازمان تربیت بدنی حق نظارت بر فدراسیون را دارد

فریاد شیران در خصوص سازمان تربیت بدنی بیان داشت: در زمینه نظارت سازمان تربیت بدنی باید بیان کنم که حق و حقوقی به این سازمان در این خصوص می‌دهم چون این سازمان متولی ورزش کشور است و در واقع بودجه های فدراسیون توسط این سازمان تامین می‌شود.

وی ادامه داد: استادیوم های دولتی نظیر درفشی فر و مرغوب کار نیز توسط این سازمان تشکیل شده است پس حق طبیعی سازمان است که نظارت راهبردی بر روی فدراسیون و موارد مربوط به آن داشته باشد.

پيشكسوت فوتبال تصریح کرد: البته مسئولان ورزش باید بدانند که نباید در هیچ امور ورزشی دخالت کنند بلکه می‌بایست نظارت و کنترل برای اجرای صحیح امور را داشته باشند و در این خصوص حق و حقوقی را دارا می‌باشند.

*دخالت هیچ فرد و سازمانی قابل قبول نیست

فریاد شیران در خصوص مسئولان ورزش ادامه داد: هر گونه دخالتي از سوی فرد یا سازما های مختلف ناحق و غیرقابل قبول است و در عوض نظارت جزو مواردی است که لازم است تا مسئولان داشته باشند.

وی بیان کرد: در حال حاضر نیز عزیز محمدی، کفاشیان و قریب و تقی زاده از گزینه های ورزشی هستند یونس قربانی نیز اگرچه از بدنه مدیریتی ورزش کشور نبوده است ولی ظاهرا سابقه ای دارد و به همین خاطر و با آشنایی وارد ورزش فوتبال کشورمان شده است و در انتخابات ریاست فدراسیون این دور از فوتبال شرکت کرده است.

*امیدوارم تنها یک گزینه برای ریاست باقی نماند

فریاد شیران در خصوص انتخابات فدراسیون فوتبال افزود: امیدوارم در این فرصت باقی مانده تا انتخابات فدراسیون فوتبال عضو دیگری به نفع سایرین کنار نرود چرا که اگر رقابت سالمی میان اعضا باشد انتخاب با وضعیت بهتری صورت می‌پذیرد و شرایط به گونه ای نشود که تنها یک گزینه برای انتخاب باقی بماند./مح
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار