کرمان/

اتاق فکر جشنواره مطبوعات کرمان تشکیل شد

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان گفت: اتاق فکر مناسبی برای جشنواره مطبوعات و رسانه‌های استان کرمان تشکیل شده که محورهای تعیین شده برای این جشنواره ارزشمند هستند.

به گزارش

خبرنگار باشگاه خبرنگاران

، احمد سعیدی در اجلاس سالانه خانه مطبوعات و رسانه‌های استان کرمان اظهار داشت: انقلاب اسلامی عزتی را برای ایران و ایرانی‌ها رقم زده است و ما باید در راستای صیانت از انقلاب گام بر داریم.

وی با بیان اینکه فضای همدلی و همکاری مطلوبی در خانه مطبوعات و رسانه‌های استان کرمان ایجاد شده است، ابراز داشت: ما این خانه را به عنوان مرکز ثقل و پیگیری امور صنفی رسانه‌ها مطرح کردیم و خواسته جدی ما این امر بوده است که امروز گام‌های بلندی در این زمینه برداشته شده و این فضا موجب شده است تا اهالی رسانه حضور پررنگی داشته باشند.

سعیدی تصریح کرد: هرچه درخت انقلاب ریشه‌دارتر می‌شود، واکنش دشمنان هم تندتر می‌شود تا در نهایت برخورد قاطع‌تری با انقلاب داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه بیداری اسلامی در منطقه رقم خورده و حکومتی که استبداد بر دنیا داشته بر باد رفته است، بیان داشت: تمام این مسائل را به واسطه نقش و کارکرد جمهوری اسلامی می‌بینند.

سعیدی تصریح کرد: نبرد 33 روزه در لبنان، جنگ 22 روزه در غزه، شکست آمریکا در عراق و ساقط شدن دوستان آمریکا به واسطه نقش جمهوری اسلامی و پیام امام و رهبری است.

وی تهاجم به سوریه را به واسطه متحد بودن این کشور با ایران دانست و عنوان کرد: حساسیت انتخابات 12 اسفندماه بیش از دیگر مقاطع تاریخ کشور است.

سعیدی خاطرنشان کرد: حضور حماسی و پرشور مردم در صحنه‌های مختلف همواره توطئه‌های دشمن را بر باد داده است. دشمنان دل به انتخابات بسته‌اند تا حضور مردم کم‌رنگ باشد و یا شائبه‌هایی مانند فتنه 88 را ایجاد کنند.

وی با اشاره به نقش تاثیرگذار رسانه‌های فعال استان کرمان در عرصه‌های مختلف افزود: برتری کرمان در موضع‌هایی مانند اطلاع‌رسانی هدفمندی یارانه‌ها و بیشترین مشارکت در انتخابات به واسطه نقش کلیدی رسانه‌ها است.

وی با بیان اینکه اصحاب رسانه باید تحلیگر و تبیین کننده انتخابات باشند، گفت: رسالت اصلی اهالی رسانه مشارکت حداکثری است که این امر چشم دشمن را کور می‌کند.

سعیدی بر انتخاب شایسته و اصلح بر اساس معیارهای امام راحل و رهبری تاکید کرد و افزود: نماینده مجلس باید کمک کننده به وحدت در جامعه باشد، زیرا جامعه نیاز به هم‌دلی، مهر و محبت دارد و انتخابات باید منجر به تحکیم عاطفه و وحدت شود.

وی تصریح کرد: با هماهنگی صورت گرفته با استانداری و شورای اطلاع‌رسانی استان کرمان تمام رسانه‌های این خطه بعد از انتخابات ارزیابی می‌شوند و هدیه‌ای از 30 تا 50 میلیون تومان برای این منظور در نظر گرفته شده است.

سعیدی تلاش بر حضور گسترده در انتخابات، تحکیم وحدت و ترویج اخلاق انتخاباتی را از جمله ملاک‌های ارزیابی رسانه‌ها در استان کرمان برشمرد و افزود: کاندیداها باید به بیان شایستگی و توانمندی‌های خود بپردازند و از تخریب دیگران پرهیز کنند.

وی خاطرنشان کرد: اتاق فکر مناسبی برای جشنواره مطبوعات و رسانه‌های استان کرمان تشکیل شده که محورهای تعیین شده برای این جشنواره ارزشمند هستند./س

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.