زاهدان/

پرداخت 280 میلیارد ریال تسهیلات اشتغال‌زایی در سیستان و بلوچستان

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: امسال 280 میلیارد ریال تسهیلات اشتغال‌زایی در قالب بنگاه‌های زودبازده به متقاضیان پرداخت شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، علی محمد آزاد در کار گروه اشتغال و سرمایه‌گذاری سیستان و بلوچستان اظهار داشت: امسال 584 طرح با اعتبار یک‌هزار و 640 میلیارد ریال به بانک‌های عامل معرفی شده است.
وی افزود: با معرفی این میزان طرح‌ها، تاکنون 280 میلیارد ریال به متقاضیان اشتغال‌زایی از محل بنگاه‌های زودبازده اقتصادی پرداخت شده است.
استاندار سیستان و بلوچستان ادامه داد: طی پنج سال گذشته از محل اعتبار بنگاه‌های کوچک اقتصادی تاکنون 5 هزار و 330 میلیارد ریال پرداخت شده که اشتغال‌زایی 30 هزار نفر را در بر داشت.
آزاد با اشاره به مشاغل خانگی بیان کرد: ایجاد فرصت‌های شغلی در بخش مشاغل خانگی به مراتب ارزان‌تر و کم هزینه‌تر از بخش‌های دیگر است.
وی تصریح کرد: با سرمایه گذاری در این بخش می‌توان به راحتی در کمترین بازه زمانی به اهداف اشتغال‌زایی دست پیدا کرد.
استاندار سیستان و بلوچستان ادامه داد: شمال این خطه زمانی مهد تمدن فرش بافی بود و باید با برنامه‌ریزی مناسب مجدداً دارهای قالی را در خانه‌ها ایجاد کنیم.
نماینده عالی دولت در سیستان و بلوچستان افزود: دولت امسال 940 میلیارد ریال تسهیلات برای ایجاد مشاغل خانگی در این استان در نظر گرفته است.
آزاد اضافه کرد: در این بخش تاکنون 23 هزار و 844 طرح به بانک‌ها معرفی شده که به 5 هزار و 893 طرح، 246 میلیارد ریال تسهیلات پرداخت شده است.
وی بیان کرد: مطابق برنامه‌ریزی‌ها، به هر فرد متقاضی بین 30 تا 50 میلیون ریال تسهیلات اشتغال‌زایی اعطا می‌شود./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.