دوئل آرزوها‌ي وطني

در حاليكه پيش از اين آرزو معتمدي در رشته‌‌ ‌آبهاي آرام صاحب ورودي المپيك شد اما آرزو حكيمي با درخشش در مسابقات تهران نشان داده قابليت المپيكي شدن را دارد.

به گزارش

خبرنگار ورزشي باشگاه خبرنگاران

، در حاليكه برگزاري مسابقات آسيايي و انتخابي المپيك لندن در رشته آبهاي آرام آرزو معتمدي از كشورمان توانست براي نخستين بار سهميه لندن را در بخش بانوان به دست آورد.

اين گزارش حاكي است، اين رقابت‌ها مهر ماه سال جاري به ميزباني كشورمان برگزار شد و در بخش آقايان نيز احمدرضا طالبيان با اختلاف زياد از رقباي آسيايي خود توانست المپيكي شود تا براي نخستين بار نيز در اين بخش نماينده‌اي در المپيك شد.

طبق قوانين مسابقات سهميه المپيكبه قايق اختصاص دارد و با وجود اينكه در بخش بانوان آرزو معتمدي و در بخش آقايان احمدرضا طالبيان سهميه المپيك را بدست آوردند اما با اين حال ساير قايقرانان كشورمان اين شانس را دارند تا با ثبت ركوردي قابل قبول جايگزين اين 2 ملي پوش در المپيك شوند.

با هدف آماده‌ سازي قايقرانان كشورمان مسئولان فدراسيون 2 قايقران المپيكي را به همراه 3 ملي پوش ديگري كه در مسابقات انتخابي تيم ملي ركورد قابل قبولي را به ثبت رساندند به اردوي مالزي اعزام كردند.

طي سال هاي اخير قايقرانان كشورمان براي برپايي اردوي آماده سازي راهي مالزي مي شوند و با توجه به اينكه اين كشور محل مناسبي براي برپايي اردوي آماده سازي است ملي پوشان تمرينات خوبي را در اين كشور پشت سر مي‌گذاشتند.

همچنين با توجه به شرايط نامناسب جوي تهران اين كشور محل مناسبي است تا قايقرانان رشته‌ آبهاي آرام تمرينات خود را براي حضور در رويداد مهمي همچون المپيك آماده كنند.

با توجه به اينكه ساير قايقرانان كشورمان براي حضور در المپيك لندن شانس دارند به همين دليل ساير قايقرانان نيز در تهران آمادگي خود را براي حضور در المپيك لندن پيگيري مي كنند.

پيش از برگزاري مسابقات انتخابي المپيك آبهاي آرام در تهران مسئولان فدراسيون كشورمان به هيچ وجه پيش‌بيني نمي كردند كه در بخش بانوان قايقرانان موفق به كسب ورودي لندن شوند و اين قول را دادند تا با برنامه‌ريزي بلند مدت شرايطي را فراهم كنند تا در المپيك 2016 در بخش بانوان نيز نمانيده‌آي داشته باشيم.

با برگزاري مسابقات آسيايي تهران آرزو معتمدي قايقران رده سني بزرگسالان كشورمان با حريفان آسيايي خود به رقابت‌ پرداخت و در نهايت در جايگاه چهارم ايستاد.

با توجه به اينكه حريفان آسيايي معتمدي پيش از اين ورودي لندن را بدست آورده بودند وي موفق شد به عنوان تنها بانوي ايراني مجوز المپيك را بدست آورد.

با پايان اين رقابت‌ها قايقرانان كشورمان قهرمان آسيا شدند و با توجه به اينكه اين رقابت‌‌ها در بخش جوانان نيز برگزار شد ملي‌ پوشان توانستند با كسب نتايج قابل قبول توانايي‌هاي خود را به اثبات برسانند و نشان دهند جزو حريفان قدر آسيايي هستند.

در بين بانوان قايقران آرزو حكيمي قايقران رده سني جوانان عملكرد بسيار خوبي داشت به طوريكه به عنوان ستاره مسابقات معرفي شد و نشان داد مي تواند يكي از نمايندگان ما در مسابقات المپيك لندن باشد.

با توجه به اينكه درمسابقات الميك رده سني ملاك حضور ورزشكاران نيست، حكيمي اين شانس را دارد تا به جاي آرزو معتمدي در اين رقابت‌ها حضور پيدا كند با وجود اينكه آرزو حكيمي در رده سني جوانان فعاليت مي‌كند اما با اين حال در انگيزه بسيار خوبي برخوردار است و در صورتيكه وي در اين مدت موفق به ثبت ركوردهاي قابل قبول شود اين شانس را دارد تا در مسابقات المپيك حضور پيدا كند.

قرار است قايقران كشورمان با پايان تمرينات آمادگي خود در مالزي 18 اسفند به ايران باز ميگردند تا اواخر اسفند امسال با برگزاري مسابقات انتخابي تيم ملي تكنيك ملي پوشان المپيكي كشورمان مشخص شود البته در اين مسابقات به جز قايقرانان حاضر در مالزي ساير ملي پوشان نيز حضور پيدا مي‌كنند تا آنها نيز شانس خود را براي حضور در المپيك امتحان كنن.

*طالبيان بخت نخست حضور در لندن

خاطر نشان مي‌شود، با وجود اينكه در بخش بانوان رقابت بر سر المپيكي شدن بسيار زياد است اما احمد رضا طالبيان آمادگي بسيار زيادي دارد اما احمدرضا طالبيان با آمادگي بسيار خوبي كه دارد شانس اول براي حضور در المپيك است.

البته پيش از برگزاري مسابقات تهران يكي ديگر از بخت‌هاي كسب سهميه المپيك دچار مصدوميت شد تا تمام معادلات مسئولان فدراسيون به هم بريزد به طوريكه با گذشت 5 ماه از پايان اين رقابت‌ها تاكنون مصدوميت‌ علي محمدي برطرف نشده است و با توجه به شرايط موجود به نظر كسب سهميه المپيك از سوي فرد ديگري بعيد به نظر مي‌رسد./مح
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار