خوشا به حال ماشينهاي مدل بالا ...

تا کنون خودروی مدل بالایی را دیده اید که به علت "توقف ممنوع" با جرثقیل حمل شود؟


به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران، شايد براي شما هم پيش آمده باشد که خودرويتان به دليل توقف غيرمجاز در يک خيابان يا سد معبر توسط ماموران راهنمايي و رانندگي به پارکينگ منتقل شود، اما وقتي ۴۸ ساعت بعد براي ترخيص آن به پارکينگ مراجعه مي کنيد، هنگام تحويل متوجه خط هايي روي بدنه خودرو مي شويد، يکي از آينه هاي بغل هم شکسته و احتمالا موتور خودرو هم آسيب ديده است.

مهمتر اينکه هيچ کس مسئوليت اتفاق پيش آمده را نمي پذيرد و مسئولان پارکينگ و راهنمايي و رانندگي هريک تقصير را به گردن ديگري مي اندازند، در نهايت اين شما هستيد که بايد علاوه بر پرداخت جريمه توقف ممنوع، هزينه انتقال به پارکينگ، نگهداري چند روزه خودرو و همچنين ترخيص آن از پارکينگ، مبلغ زيادي را هم بابت تعمير آينه شکسته و مشکلات فني که حين انتقال نادرست به پارکينگ به خودرويتان وارد شده، بپردازيد.

در حالي که براي جلوگيري از آسيب ديدگي بدنه و همچنين از لحاظ فني هنگام انتقال خودروهاي متخلف به پارکينگ بايد از خودروهاي ويژه داراي تجهيزات کافي استفاده شود، اما مشاهدات شهروندان و به خصوص رانندگان که نظاره گر انتقال خودرويشان توسط پليس به پارکينگ هستند، بيانگر اين است که هم اکنون اين خودروهاي زبان بسته تنها با جرثقيل و وانت حمل به پارکينگ منتقل مي شوند.

سردار رحیمی با اشاره به فعالیت حدود ۳۰۰ جرثقیل برای جابجایی خودروهای ” با توجه به خساراتی که این جرثقیل ها به خودرو ها وارد می کنند شامل خودروهایی می شود که خسارات آنها با ۲۰۰ تا ۳۰۰ هزار تومان سرهم می شود و این در حالی است که خودرویی مانند آذرا با کوچکترین خطی که بر روی آن بیافتد ۳۰۰ هزار تومان خرج دارد و در این جاست که حس اقتصادی پلیس به کمک آنها می آید و تصمیم نهایی را بین دو گزینه پراید و آذرا را می گیرد “متخلف و احتمال وارد شدن خسارت به خودرو در هنگام حمل افزود: افسران پلیس در ستادهای ترخیص حضور دارند و در صورت بروز اینگونه مشکلات، خسارت وارد شده تعیین و شرکت خصوصی مربوط، به پرداخت ضرر و زیان مکلف خواهد شد. سردار رحيمي رئيس پليس راهنمايي ورانندگي تهران بزرگ گفت: بيش از ۸۰ درصد از جرثقيل‌هاي جديد خريداري شده و زمانيكه لازم باشد به چرخه حمل ونقل پليس انتقال مي‌يابد.

وي خاطر نشان كرد: اين جرثقيل‌ها با تجهيزات مدرني خريداري شده و در زمان لازم مورد استفاده قرار مي‌گيرد.
انتقال خودروهاي توقيفي از سوي پليس به پاركينگ مسئله‌اي است كه زمان هاي گذشته تا به امروز شهروندان نسبت به ان شاكي هستند چرا كه از ابتداي توقيف خودرو تا مراحل انتقال به پاركينگ و ترخيص آن هر اتفاقي كه براي خودرو پيش بيايد مسئوليت آن با بخش خصوصي و پليس است.

رئیس پلیس راهور تهران بزرگ یکی دیگر از مشکلات شهروندان را مطلع نشدن از اقدام پلیس در جابجایی خودرویشان دانست و گفت:‌ شهروندان می توانند با ارسال عدد پنج رقمی پلاک ( بدون درج حرف و شماره ایران) به شماره پیامک ۳۰۰۰۵۳۵۳ از وضع خودروی خود مطلع شوند.
رئیس پلیس راهور گفت: اطلاعات خودرو پس از حمل بعد از یک ساعت از طریق پیامک قابل پیگیری است. سردار رحیمی همچنین افزود: هیچ جرثقیلی حق جابجایی خودرو بدون حضور افسر پلیس یا مالک آن را ندارد و در غیر این صورت ارتکاب این عمل جرم محسوب می شود و قابل پیگرد است.

يكي ديگر از موارد نارضايتي شهروندان كه خودرويشان هنگام انتقال و يا درمدت توقف در پاركينگ آسيب ديده، اين است كه پس از مشاهده موارد آسيب ديدگي خودرو چون نمي‌توانند اين اتفاق را ثابت كنند چاره‌اي ندارند جز اين كه بدون دريافت هيچ گونه خسارتي از حق قانوني خود بگذرند، درحالي كه دريافت خسارت حق قانوني مالك خودرو و جبران آن وظيفه دستگاه هاي مسئول است.اما جالب اينكه هيچ كدام از اين بخش‌ها پاسخگوي حل مشكل وخسارت شهروندان نيستند.

اما موضوع قابل توجه اینجاست که با توجه به خساراتی که این جرثقیل ها به خودرو ها وارد می کنند شامل خودروهایی می شود که خسارات آنها با ۲۰۰ تا ۳۰۰ هزار تومان سرهم می شود و این در حالی است که خودرویی مانند آزرا با کوچکترین خطی که بر روی آن بیافتد ۳۰۰ هزار تومان خرج دارد و در این جاست که حس اقتصادی پلیس به کمک آنها می آید و تصمیم نهایی را بین دو گزینه پراید و آزرا را می گیرد و پراید را برای اعمال قانون انتخاب می کند./ل

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار