تدوین شورای راهبردی ضایعات مغزی و نخاعی در ایران

به منظور دادن خدمات یکسان برای تمام بیماران دچار ضایع نخاعی در کشور شورای راهبردی ضایعات مغزی و نخاعی ایران با همکاری وزارت بهداشت تدوین شد.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران، مهندس کاظم البرزكوه دبیر اجرایی سمینار ضایعات مغزی و نخاعی ایران که امروز 4 اسفند در تالار امام بیمارستان امام خمینی برگزار شد، افزود: به بیماران ضایعات مغزی و نخاعی تا چند سال پیش اهمیت چندانی داده نمی شد تا زمانی که جنگ جهانی دوم اتفاق افتاد که تعداد مجروحین و معلولین افزایش پیدا کرد و باعث شد که مسئولین به این بیماری اهمیت بدهند.
وی گفت: درایران هم بعد از جنگ تحمیلی نسبت به جانبازان، ایثارگران و مجروحان جنگی اهمیت زیادی داده شد و کم کم مقامات کشوری و پزشکان نسبت به این بیماران توجه ویژه کردند.
وی با بیان این که مرکز ضایعات مغزی و نخاعی ایران یکی از پیشرفته ترین مراکز در ایران در زمینه دادن امکانات به این بیماران فعالیت دارد عنوان کرد: این مرکز شش سال پیش جهت ساماندهی معلولین افتتاح شده و قدم های خوبی در این زمینه برداشته شده است.
البرزكوه اظهار داشت: شورای راهبردی ضایعات مغزی و نخاعی ایران به عنوان راهنمایی برای درمان تمام معلولین ناشی از ضایعات نخاعی با همکاری معاونت درمان وزارت بهداشت تدوین شده است و تمام بیماران دچار این مشکل مي توانند در تمام نقاط کشور خدمات یکسان دریافت کنند.
وی خاطر نشان کرد: سال 2013 سمینار جهانی ضایعات مغزی ونخاعی به میزبانی ایران برگزار خواهد شد که در تلاش هستیم این سمینار را به نحو احسن اجرا کنیم./عط

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار