اصفهان/

برگزاری دومین کنگره سالیانه اخلاق پزشکی کشور در اصفهان

دومین کنگره سالیانه اخلاق پزشکی کشور تحت عنوان"اخلاق پزشکی در نظام سلامت" در مرکز همایش های علمی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان آغاز به کار کرد.

به گزارش

باشگاه خبرنگاران

این کنگره با حضور پروفسور عبدالعزیز ساشادینا استاد اخلاق دانشگاه تورنتوی کانادا،دکترشیرانی رئیس دانشگاه و جمعی از مسئولین دانشگاه،پزشکان،دانشجویان سراسر کشور دارای امتیاز بازآموزی ویژه مشمولین طی 3 روز در حال برگزاری است.

در ابتدای این مراسم حجت الاسلام و المسلمین دکتر مومنی دبیر علمی این کنگره ضمن ارائه گزارشی از روند برگزاری دومین کنگره سالیانه اخلاق پزشکی در کشور به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان،اظهار نمود:ما مسلمانان معتقدیم که پیرو پیغمبری هستیم که خداوند حکیم آن بزرگوار به عنوان برجسته ترین شخصیت اخلاقی عالم امکان وهستی معرفی نمود و در مقام و منزلت وی تجلیل ها و صفات پسندیده ای بسیاری را به کار برده است.

وی ادامه داد:برهمین اساس در کنگره های اخلاق پزشکی باید به پیشینه ها،اعتقادات و باورها توجه شود و با اتکا به آنها اصول اخلاقی را تدوین نماییم.

پروفسور ساشادینا افزود:زیربنای اخلاقیات،استدلالات بشری است و هیچ کار انسان بدون نیت و استدلال انجام نمی شود و همان طور که خداوند حکیم در قرآن فرموده است:و النفس و ماسویها و قد خاب من دسیها،فکذبت ثمود به تقویها...خداوند حس انجام کارهای خوب وبد را از وقتی که انسان آفریده در سرشت و نهاد آن قرار داده است.

وی رشته پزشکی را یک هنر دانست و تمام حیطه کار آنها را روابط های انسانی تشکیل می دهد به همین دلیل است که توسعه و ارتقای اخلاقیات پزشکی بسیار مهم است.

گفتنی است دومین کنگره سالیانه اخلاق پزشکی کشور از 3 تا 5 اسفند در دانشگاه علوم پزشکی اصفهان برگزار می شود.

دبیر علمی این کنگره در پایان سخنان خود گفت:با توجه به تفاهم نامه ای که بین معاونت های آموزشی و تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت،درمان وآموزش دانشگاه علوم پزشکی تهران وهمچنین مرکز تحقیقات اخلاق مقرر گردید در راستای تحقق اخلاقی کردن جامعه،ایجاد تفکر و شخصیت اخلاقی در دانشگاه ها و ارتقای اخلاق پزشکی در تصمیم گیری های بالینی سالیانه کنگره های اخلاق پزشکی در کشور بر گزار شود که اولین دوره برگزاری این کنگره در سال 89 در دانشگاه علوم پزشکی تهران صورت گرفت و دومین سال برگزاری این کنگره نیز در دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در حال برگزاری می باشد.

در ادامه پروفسور عبدالعزیز ساشادینا نیز پیرامون موضوع اخلاقیات پزشکی در بالین فرهنگ انسان دوستی در بیمارستان های ارتباط اخلاق پزشکی با دین ومذهب سخن گفت.

این استاد اخلاق دانشگاه تورنتوی کانادا در خصوص فضایل اخلاقی گفت:اخلاق به عنوان یک فضیلت می باشد که انسان ها بایدآن را کسب نمایند و در تمام حرفه ها و فنون به کار گیرند مانند فضایل اخلاق راستگویی و راز نگه داری./س

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.