ثروتي كه در دستان همگان است ؛ اما...

رئيس سازمان فني و حرفه‌اي كشور گفت: آموزش‌هاي مهارت و فناوري به عنوان يكي از اركان اصلي توانمندسازي سرمايه‌هاي انساني امكان ثروت آفريني و دسترسي همگاني را در زمينه تربيت نيروهاي انساني متخصص و كارآفرين را فراهم مي‌كند.

كوروش پرند در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران افزود: آموزش‌هاي مهارت و فناوري به عنوان يكي از اركان اصلي توانمندسازي سرمايه‌هاي انساني امكان ثروت آفريني و قابليت دسترسي همگاني را در خصوص تربيت نيروهاي انساني متخصص و كارآفرين فراهم مي‌كند.

وي افزود: تربيت نيروهاي انساني متخصص متناسب با استعدادهاي افراد و نياز بازار كار و با استفاده بهينه از ظرفيت‌هاي بخش‌هاي مختلف موجي اعم از دولتي و غيردولتي فراهم مي‌شود.

رئيس سازمان فني و حرفه‌اي كشور خاطرنشان كرد: با توجه به اين رويكرد و در راستاي ابلاغ سياست‌هاي اشتغال از سوي مقام معظم رهبري و همچنين تصويب آئين نامه نظام آموزش مهارت و فناوري و با بهره‌مندي از نظرات خبرگان، كارشناسان و مديران حوزه آموزش‌هاي مهارتي تدوين و منتشر شده است.

در ادامه علي توكلي سرپرست معاونت پژوهش و برنامه‌ريزي سازمان فني و حرفه‌اي كشور گفت:‌با توجه به ابلاغ سياست‌هاي كلي اشتغال از سوي مقام معظم رهبري و همچنين تصويب و ا بلاغ نظام آموزش مهارتي به عنوان يكي از اولويت هاي كليدي در تربيت نيروي انساني متخصص و كارآفرين و همچنين آماده كردن افراد براي ورود به بازار كار، همايش علمي –تخصصي در مهارت‌آموزي و اشتغال در ايران خرداد ماه سال آينده از سوي اين سازمان برگزار مي‌شود.

سرپرست معاونت پژوهش و برنامه‌ريزي سازمان فني و حرفه‌اي كشور در خصوص رويكرد اصلي اين همايش گفت:‌همايش علمي – تخيلي مهارت آموزي و اشتغال در ايران كه به صورت ملي برگزار مي‌شود با رويكرد اصلي در تحول در نظام آموزش مهارتي در نيل به اشتغال پايدار برگزار مي‌شود.

در پايان نيز خمسه مديركل آموزش فني و حرفه اي استان بوشهر گفت:‌در سال جاري با توجه به تصويب موسسه آموزش عالي علمي – كاربردي سازمان آموزش فني و حرفه اي كشور در استان بوشهر و با تعامل دانشگاه جامع علمي -كاربردي دو مركز علمي – كاربردي فني و حرفه اي را در شهرستان‌هاي بوشهر و كنگان راه اندازي كرده‌ايم.

خمسه همچنين اظهار داشت: در حال حاضر مركز كنگان 65 نفر دانشجو در سه رشته ابزار دقيق، اتومكانيك و جوشكاري در دوره پودماني كه منجر به مدارك كارداني مي‌شود مشغول به تحصيل هستند.

مديركل آموزش فني و حرفه‌اي استان بوشهر خاطرنشان كرد: اميدواريم با گسترش اين قبيل مراكز شاهد رشد روزافزون مهارت آموزي و توجه جوانان به اهميت اين نوع آموزش‌ها باشيم. /ل
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار