چطور هزینه های سفر را کم کنیم؟

محدوديتهاى مالى به هيچ وجه دليل مناسبى براى سفرنرفتن نيست

به گزارش خبرنگار بازار باشگاه خبرنگاران شما به هر انداز هاى كه پول داريد حتى اگر كم باشد ميتوانيد با برنامه ريزى مناسب و تعريف هزينه هاى خود پيش از سفر نهايت لذت و استفاده را از نوروزتان ببريد،حالا چه اندازه پول داريد؟ اين مساله ميتواند در انتخاب مقصد، طول زمان ونحوه گردش شما موثر باشد، اما مانع رفتن شما نخواهد بود. وسيله سفر، از كجا و چگونه ميخواهيد بازديد كنيد، سوغات مي خريد، مدت زمان مسافرت و .... انتخاب و نوع هر كدام از اينها به ميزان پول شما بستگي دارد.خیلی ها قبل از سفر بارها هزینه های احتمالی را محاسبه می کنند و سعی می کنند با آمادگی کامل راهی سفر شوند تا نیازی به هزینه کردن برای وسایل جا گذاشته نداشته باشند. ما برای تقویت این نگاه مقتصدانه در سفر پیشنهادهایی داریم که به کارتان می آیند.
سفر گروهی تاثیر زیادی در کاهش هزینه ها خواهد داشت. برای این سفر گروهی می‌توانید موضوع را با چند نفر از بستگان نزدیک خود نیز در میان بگذارید و با آنها همسفر شوید ، اگر همراه خانواده هستید كه چه بهتر... مطمئنا در سفر گروهی هزینه‌های مختلفی مانند، ایاب و ذهاب، محل اقامت و... تا اندازه‌ای كاهش خواهد یافت. با پرهیز از هر گونه اشتباهی به دقت تمام موارد خرج گروهی را یادداشت كنید تا بعدا بتوانید سهمتان را بپردازید. حتما یك مادر خرج هم تعیین كنید. دسته جمعی سفر کردن به معنای قسمت کردن مسوولیت های سفر هم هست و بهتر است هر کدام گوشه ای از کار را بگیرید تا کمتر دغدغه جا و مکان و چطور انجام دادن امور را داشته باشید سعی کنید تا حد امکان از این هزینه‌ها کم کنید. برای مثال تهیه یک چادر مسافرتی مناسب و با کیفیت، اگر چه ممکن است گران به نظر آید، ولی با صرفه‌جویی در هزینه محل اقامت خیلی زود هزینه شما را جبران خواهد کرد.

 

اگر راهتان چندان دور نیست، می‌توانید با توجه به تعداد همسفران خود یك مینی‌بوس یا ون را به صورت دربست كرایه كنید. یادتان نرود، حتما با چند جا تماس بگیرید و قیمت‌ها را با هم مقایسه كنید، معمولا هیچ معیاری برای این نرخ‌ها وجود ندارد. اكنون پس از گرفتن پایین‌ترین قیمت، آن را به تعداد نفرات تقسیم كنید؛ اگر به نفع شما بود چه بهتر، در غیر این صورت قطار و اتوبوس در پایانه‌ها به انتظار شما هستند.
یكی دیگر از فواید وسیله نقلیه دربستی، در اختیار بودن آن است. شما به سادگی در طول مسیر می‌توانید به دلخواه توقف كرده ‌یا از برخی مكان‌ها و روستاهای سرراهی به صورت كوتاه بازدید كنید. حتی از این روش می‌توانید در مقصد مورد نظر استفاده كنید یعنی با دربست اختیار كردن یك یا 2 ماشین به صورت ساعتی از راننده بومی درخواست كنید تا شما را به دیدن جاذبه‌های مورد علاقه‌تان ببرد. با تقسیم كردن كرایه بر تعداد نفرات متوجه خواهید شد كه صرفه‌جویی خوبی كرده‌اید.
داشتن اطلاعات دقیق از مقصد مورد نظر، جاده ها، اماكن مورد علاقه برای بازدید و... همگی می‌توانند نقش مهمی در كاهش هزینه‌های شما داشته باشند... بعد از انتخاب مقصد مورد نظر خود برای سفر باید هزینه‌های سفر را ارزیابی و برای آن برنامه ‌ریزی کنید. مطالعه پیش از سفر، خود بخشی از سفر در دنیای ذهنی محسوب می‌شود، علاوه بر آن، دیدار از مكانی كه شما از پیشینه آن آگاهی دارید بسیار جذاب‌تر خواهد بود. در این حالت شما می‌توانید اطلاعات‌تان را به دوستان و همسفران خود هم ارائه دهید.تهيه اقلام مورد نظر از منزل و با استفاده از وسايل پخت و پژ از هزينه خريد مواد غذايي بكاهيد./ف


 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار