کرمانشاه/

تفاهم نامه دانشگاه رازی و قاضی آنتیپ تاکنون اجرایی نشده است

یک مقام مسئول در دانشگاه رازی عنوان کرد:تفاهم نامه دانشگاه رازی و غازی آنتپ تاکنون اجرایی نشده است.

به گزارش

باشگاه خبرنگاران؛


مدیر دفتر همکاری های علمی و بین المللی دانشگاه رازی با اشاره به عدم اجرای تفاهم نامه میان دانشگاه رازی و غازی آنتپ ترکیه، گفت: باید ساز و کارهای بعد از زمان انعقاد تفاهم نامه فراهم شود تا بتوان آن را به مرحله ی اجرایی رساند.

دکتر علی اکبر زینتی زاده در رابطه با انعقاد تفاهم نامه همکاری های علمی و فنی و تبادل دانشجو مابین دانشگاه رازی کرمانشاه و غازی آنتپ ترکیه اظهار داشت: در زمینه های مختلفی از قبیل فعالیت های علمی، پژوهشی و کارهای تحقیقاتی موافقت هایی مطرح شد که تا هم اکنون این تفاهم نامه به مرحله اجرایی نرسیده و فقط در حد انعقاد تفاهم نامه بوده است.

 

وی افزود: یکی از دلایلی که هنوز این تفاهم نامه به مرحله اجرایی نرسیده این است که بایستی ساز و کارهای بعد از زمان این تفاهم نامه فراهم شود تا بتوان رو به جلو پیش رفت.

 

مدیر دفتر همکاری های علمی و بین المللی دانشگاه رازی، گفت: یکی دیگر از مسائلی که موجب دیر عملیاتی کردن این تفاهم نامه شده دور بودن مسافت دانشگاه های دو کشور از یکدیگر است.

 

وی بیان داشت: به طور مثال در تفاهم نامه قبلی که مابین دانشگاه بابل عراق و دانشگاه رازی منعقد گردید بسیار خوب پیشرفت داشتیم و توانسته ایم تعدادی از مفاد این تفاهم نامه را به مرحله عملیاتی برسانیم.

 

زینتی زاده گفت: به کرسی نشاندن زبان فارسی، برگزاری کنفرانس مشترک مابین دانشگاه بابل عراق و دانشگاه رازی، تبادل استاد به این دانشگاه از کارهای صورت گرفته مابین این دو دانشگاه بوده است.

 

وی در ادامه خاطرنشان کرد: با توجه به تجربه ای که با دانشگاه بابل داشتیم، می توان به صراحت گفت که شش ماه تا یک سال طول می کشد تا بتوان با دانشکده ها، اعضای هیأت علمی و اساتید، دانشگاه کشور مقابل ارتباط برقرار نمود و من فکر می کنم بتوانیم در شش ماهه اول سال آینده کارهای مشترکی را با غازی آنتپ به مرحله اجرایی برسانیم.

 

زینتی زاده در پایان خاطر نشان ساخت: خوشبختانه دانشگاه رازی کرمانشاه و دانشگاه بابل عراق تاکنون ارتباطات خوبی را با یکدیگر برقرار کرده اند./س

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.