لباس ویژه سرما اختراع شد

لباس ویژه سرما با قابلیت تغییر سایز و نوع کاربرد برای نخستين بار در کشور ساخته شد.

شروین یوسفی، مخترع لباس ویژه سرما در گفتگو با خبرنگار دانش باشگاه خبرنگاران گفت:در مناطق سردسیر که با کاهش دما تا منفی 60درجه مواجه هستیم، لباسهای معمول ضد سرما جوابگوی کاهش دمای ایجاد شده تا این درجه حرارت نیستند لذا باید لباسی طراحی می کردیم تا بتواند در زمان سردی مطلق جان کوهنورد یا سربازانی که در شرایط وخیم قرار می گیرند را نجات دهد. از این رو با استفاده از فوم های حبابدار که تا قبل از این از هوای معمولی برای پر کردن آنها استفاده می شد از گازهایی از قبیل زنون کریپتن و آرگون استفاده کنیم و درون لباس قرار داده و یک پوشش ضد سرما بسازیم.
عضو انجمن مخترعین کشور بیان داشت: گازهای اشاره شده جزء گازهای خنثی بوده و هیچ واکنشی انجام نمی دهند لذا برای فرد خطر ساز نبوده و در برابر فشار و ضربه بسیار مقاوم است.این حبابهای پراز گاز تمام لباس را پوشش می دهند و هنگام پاره شدن یک حباب به دیگر قسمتها آسیبی نمی رسد.
وی اظهار داشت :میزان گاز تزریقی حدوداٌ سه هزارم متر مکعب است ولی با این حجم کم هم می تواند کل لباس را پوشش دهد.
یوسفی به مزیتهای لباس اشاره کرد و گفت:سالمندان می توانند در زمستان از این لباس ضد ضربه استفاده کنند تا هنگام زمین خوردن دچار شکستگی نشوندو در عین حال گرم هم بمانند.همچنین کوهنوردان حرفه ای و حتی مبتدی ، سربازان و کودکان هم می توانند از این لباس استفاده کنند، زیرا قابلیت تغییر سایز و کاربری را دارا می باشد.
وی خاطر نشان کرد این طرح به شماره 51745 در اداره ثبت اختراعات و مالکیت صنعتی به ثبت رسیده است./ح
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار