هنگام خرید جاروبرقی یادتان باشد...

هنگام خرید جاروبرقی یادتان باشد...

به گزارش خبرنگار بازار باشگاه خبرنگاران، اگر عزمتان برای خرید یک جارو برقی جزم شده، بهتر است این کار را کاملا جدی بگیرید هر چه باشد جارو برقی یک کالای لوکس و تزئینی نیست که بعد از مدتی بتوانید آن را برای تنوع عوض کنید.از طرفی این دستگاه ارتباط مستقیم با میزان پاکیزگی خانه و محل زندگیتان و در نهایت، سلامت شما و بقیه اعضای خانواده دارد.
برای اینکه بتوانید یک خرید خوب انجام داده و رضایت کامل داشته باشید، باید قبل از هرچیز نیاز های خودتان را به خوبی شناسایی کرده و شرایط خانه تان را بسنجید تا بتوانید یک جارو برقی مناسب انتخاب کنید.

قدرت
در این مورد، از مدل ، شکل ظاهری و قابلیت های مختلف جارو برقی که صرف نظر کنیم، مهمترین عامل در خرید جارو برقی، میزان قدرت آن است که در بازار اصطلاحا فروشندگان به آن وات می گویند.
این وات در حقیقت یک واحد بین المللی برای اندازه گیری میزان قدرت و توان هر وسیله یا دستگاه برقی است. در واقع همین وات است که کار شما را راحت تر یا سخت تر می کند. قبل از هر امکان جانبی ، این میزان مکندگی جارو برقی است که اهمیت بیشتری دارد.جارو برقی های معمولی غالبا میزان توانشان از 1000 تا 2200 وات متغیر است .البته جارو های با توان 1000 وات مدتها است با ورود مدل های جدید و متنوع تر با قابلیت ها گوناگون، دیگر جایی در بازار ندارند.این روزها در تمام فروشگاهها و مراکز خرید و فروش لوازم خانگی، جارو برقی های معمولی با توانی از 1300 تا 2200 وات جا خوش کرده اند.
البته یادتان باشد که انتخاب جارو برقی پر قدرت و با توان بالا، همیشه انتخاب درستی نیست.اگر هنگام تخلیه کیسه های جارو برقی به حجم کرک های فرشتان هم دقت کنید، حتما متوجه می شوید که هر چه میزان توان جارو برقی بالا باشد میزان کرک هایی که از فرشتان می کند بیشتر است.
حتما متوجه مي شويد هر چه ميزان مکندگي جارو برقي بيشتر باشد،سرعت فرسودگي فرش شما هم بيشتر مي شود .


- براي جارو کشيدن،هيچگاه روي لوله خم نشويد ،تمام قد بايستيد و اندازه لوله را طوري تنظيم کنيد که براي جارو کشيدن هر گوشه خانه،نيازي به خم و راست شدن نباشد.
اگر شما روي دسته جارو خم مي شويد يا با حرکت رفت و برگشتي لوله جارو،شما هم حرکت مي کنيد، منتظر ابتلا به انواع و اقسام دردهاي کمري و مفصلي ديگر باشيد.


- شما به طور ثابت بايستيد و گوشه و کنار خانه را با روانه کردن لوله جارو به هر طرف تميز کنيد و هرگاه محدوده مشخصي را جارو کشي کرديد ،نه با خم شدن به جلو بلکه با قدم برداشتن، منطقه جارو کشيدن را تغيير دهيد.


- ممکن است بعد از چند دقيقه جارو کشي،به خاطر صداي مستمر موتور جارو،در ناحيه گوشهايتان احساس ناراحتي کنيد.پيشنهاد مي شود اگر به چنين مشکلي گرفتاريد،پيش از جارو کشي تکه اي پنبه در گوش خود قرار دهيد.


- اگر از آن دسته از افرادي هستيد که تمام خانه را در يک مرحله جارو مي کنند،بد نيست بدانيد که اگر جارو کشي قسمت هاي محتلف خانه به تناوب انجام شود،حاصل کار بهتر خواهد بود.خانه را براي خود و بر اساس تعداد اتاق ها قسمت بندي کرده و هر قسمت را در يک مرحله جارو کشي کنيد.به اين ترتيب نه شما به خاطر جارو کشي طولاني مدت دچار خستگي مفرط مي شويد و نه به موتور دستگاهتان فشار مي آيد.


- هنگام جارو کشي ،به ويژه جارو کشي در مناطق پر گرد و خاک،استفاده از يک ماسک يا يک دستمال مي تواند مانع بروز حساسيت هاي ريوي در دراز مدت شود.البته اين پيشنهاد براي تمام خانم ها و آقاياني که اهل جارو زدن هستند و در هر منطقه جغرافيايي مفيد خواهد بود.

نظافت بي صدا :
جارو برقي هاي بي صدا که در بازار ما هم چندان در دسترس نيستند، توسط 2 يا چند شرکت محدود خارجي توليد مي شوند و هنوز به بازار بسياري از کشورها نرسيده اند.
اين جارو برقي ها داراي يک مخزن پر از آب براي موتور دستگاه هستند. به اين ترتيب موتور اين جارو برقي ها مانند يک توربين آبي در داخل آب کار کرده و صداي بسيار کمتري در مقايسه با انواع معمولي جارو برقي ها توليد مي کند.ضد ميکروب،ضد باکتري،آشغال جمع کن پر مصرف و پر توان.
جارو برقي در زمره لوازم پر توان برقي است که ميزان مصرف انرژي آن بستگي به نحوه استفاده از مشتري دارد.جاروبرقي هاي کوچک در حدود 1000 وات و جاروهاي برقي بزرگ در حدود 1500 وات توان دارند.معمولا در دوره قرائت کنتور مشخص مي شود جارو برقي ها کوچک حدود 18 کيلو وات ساعت و جارو برقي هاي بزرگ در حدود 30 کيلو وات ساعت برق مصرف مي کنند.
با اين اوصاف هميشه به خاطر داشته باشيد که از استفاده از اين کالا در ساعت اوج مصرف بپرهيزيد.با اين کار،هم در هزينه هاي خود صرفه جويي مي کنيد و هم مانع از تاثير نوسانات ناشي از ساعات پر مصرف در کالاي خود مي شويد.
جارو برقي بايد کاملا تميز باشد و لوله هاي آن گرفتگي نداشته باشد تا فشار به موتور آن وارد نشود و انرژي بيش از اندازه نيز هدر نرود.براي اين منظور،همواره کيسه آشغال جارو برقي را پيش از پر شدن عوض کرده و جارو را نيز لااقل 2 بار در سال شسته يا عوض کنيد.
هنگام استفاده از جارو،زباله هاي مرطوب،ته سيگار روشن،اشياي بزرگ و تيز،جوراب و کاغذ را از سر راه دور کنيد.اين اشيا مي تواند به موتور جاروي شما ضربه وارد کنند و توان آن را کاهش دهند و البته مصرف برق را هم زياد مي کنند.
دقت کنيد که اين جاروهاي برقي،معمولا داراي چندين درجه نشانگر قدرت مکندگي هستند که براي نظافت بخش هاي مختلف کاربرد دارند.
سعي کنيد هميشه از درجه قدرت مکندگي مناسب براي نظافت اماکن مختلف و ريخت و پاش هاي مختلف استفاده کنيد.
يادتان باشد جارو برقي را نزديک منابع گرمازا نظير شوفاژ،اجاق و همچنين منابع سوخت آتشزا قرار ندهيد.ضمنا از کار مداوم با جارو برقي بپرهيزيد چون روشن بودن دراز مدت جارو برقي (بيش از 30 دقيقه متوالي) به موتور جارو برقي فشار زيادي وارد مي کند.
سطوحي که امکان چسبندگي بالايي دارند مثل موکت و سطوح پرزدار به توان بالاتري براي جدا سازي خرده هاي اضافات نياز دارند و اين توان براي سطوح صاف کمتر است.دقت کنيد که براي رفع بعضي از اضافات اصولا نيازي به استفاده از جارو برقي نيست؛مثلا جمع آوري قطعات بزرگ کاغذ و دستمال کاغذي با جارو،تنها توان بالايي از دستگاه مي گيرند و باعث وارد شدن فشار بي جهت به موتور جاروي شما مي شوند.
هيچ وقت براي خاموش و روشن کردن جارو از پا استفاده نکنيد ،فشار اين دکمه ها با پا،عمر جارو را بسيار کوتاه خواهد کرد.

واژه نامه :

دور موتور متغير: براي جارو کردن کف هايي با پوشش هاي گوناگون به دور موتورهاي متغير و و متفاوتي نياز است.اين قابليت در بيشتر جارو برقي ها وجود دارد.

نوع مخزن: جارو برقي هاي مختلف مخزن هاي متفاوتي براي جمع کردن گرد و غبار و زباله دارند.پاکت،کيسه دائمي،ظرف شکل و...از جمله از اين مخرن ها هستند.

فيلتر هوا: اين وسيله در قسمت مکنده جارو برقي قرار دارد و از ورود گرد و غبار به داخل دستگاه جلوگيري مي کند.

لوله تلسکوپي : دسته جارو برقي است که قابليت جمع شدن و تنظيم در اندازه هاي مختلف را دارد .

ميزان صدا : در بيشتر جارو برقي هاي امروزي سيستمي تعبيه شده است که صداي آنها را هنگام کار کردن تا حد امکان کم مي کند پايين ترين صداي مزاحم 72 دسي بل است ./عب

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار