مشهد:رییس دیوان عالی كشور؛

عدالت زیربنای اصلی قضاوت بهینه است

رییس دیوان عالی كشور از عدالت بعنوان زیربنای اصلی قضاوت بهینه توسط دستگاه قضایی یاد كرد.

 

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران؛آیت الله 'احمد محسنی گركانی' روز چهارشنبه در همایش سراسری طب و قضا در مشهد گفت: اگر قضاوت توام با عدالت و بر اساس حقیقت نباشد موجب افراط و تفریط ها ، ایجاد بد بینی و گلایه مندی نسبت به دستگاه قضایی می شود.

وی افزود: قضاوت باید به طور كامل توام با عدالت و بر اساس قوانین مدون فقهی آیین دادرسی كیفری و دادرسی عمومی باشد چون در این صورت نتایج بسیار مطلوبی به دنبال دارد.

وی همچنین دستگاه قضایی را زیر بنای اصلی امنیت كشور دانست و گفت: فعالیتهای نیروی انتظامی در برخورد با مجرمین و تامین امنیت به عنوان روبنای امنیت است ولی زیربنای اصلی آن صدور و اجرای احكام قضایی است.

وي گفت: ریشه اصلی ناامنی ها در كشور معاندان و از جمله آمریكا و صهیونیسم است و آنها به طرق مختلف اراذل و اوباش را تقویت و به استخدام اجرای نیات و اهداف خصمانه خود در می آورند.

وي اظهار داشت: هنوز هم در فرهنگ عمومی جامعه و مردم و حتی مسوولان و دولتمردان شناخت و درك درست و كاملی نسبت به مساله قضا و قضاوت ایجاد نشده است.

وي تصریح كرد: باید این درك عمومی در جامعه افزایش یابد كه قضاوت یك امر شایسته و از منصب های مهم اسلامی است.

وی خاطر نشان كرد: انبیا و پیامبر گرامی اسلام (ص) و حضرت علی (ع) خود به قضاوت می پرداختند.

رییس دیوان عالی كشور گفت: به دلیل نبود شناخت كافی نسبت به قضا و قضاوت در جامعه به طور شایسته قدردان دستگاه قضایی نیستیم. /س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.