تبریز/

نقش موثر آموزش دامداران در کنترل بیماری‌های دامی

مدير كل دامپزشكي آذربايجانشرقی با اعلام خبر برگزاري 404 دوره آموزشي براي بهره‌برداران و همكاران در 10 ماهه سالجاري افزود: آموزش نقش بسيار مهم و موثري در كنترل بيماريهاي دام و طيور در استان داشته است.

به گزارش

خبرنگارباشگاه خبرنگاران،

زنديه با اشاره به اينكه هزينه در آموزش سرمايه گذاري است افزود: با توجه به سیاست‌های سازمان دامپزشكي كشور در جهت کاهش خسارات ناشی از بیماری‌های دامی و همچنین کاهش بیماری‌های مشترک بین انسان و دام در کلیه شهرستانهای استان در ده ماهه سالجاري بیش از يازده هزار و ششصد نفر از دامداران و فعالان عرصه پرورش دام و طیور و آبزیان استان با انواع راه‌های کنترل و پیشگیری از بیماری‌های از قبیل؛ سل، بروسلوز، تب برفكي،تب کریمه کنگو، آنفلوانزای فوق حاد پرندگان و ... آشنا شده‌اند.

وی با اشاره به اهمیت بهره‌گیری از ابزار رسانه در آموزش دامداران و کلیه مردم خاطرنشان ساخت: در این راستا، علاوه بر بهره‌گیری از انواع رسانه‌های دیداری و شنیداری، در سالجاري 350 دقيقه برنامه راديو، تلويزيوني از طريق رسانه ملي براي بهره‌برداران پخش گرديده و توانسته‌ايم در اين زمينه رتبه دوم كشوري را در آموزش كسب نمائيم.

مدير كل دامپزشكي اظهار داشت: از اول امسال تا کنون بیش از 26000 برگ انواع بروشور و اطلاعیه نیز در خصوص آگاهی رسانی لازم از بیماری‌های دام و طیور بین تولیدکنندگان فرآورده‌های خام دامی استان توزیع شده است.

زنديه، آموزش پرسنل فنی دامپزشکی، همگام با آخرین یافته‌های علم دامپزشکی را نیز از جمله اولویت های دامپزشکی استان دانست و گفت: در این راستا 6746 نفر ساعت از پرسنل در ده ماهه سالجاري در مقاطع مختلف اعم از کاردان تا دکتری آموزش‌های لازم را فرا گرفته اند.

مدير كل دامپزشكي آذربايجان شرقي در پايان ضمن قدرداني از همكاران اداره آموزش و ترويج اعلام نمود : نقش آموزش در گذر از دامداري سنتي به صنعتي بسيار مهم و تاثير گذار مي‌باشد و ما نيز در استان به بهره‌گيري از همكاران متخصص و مجرب در زمينه آموزش بهره برداران از خدمات دامپزشكي تمام تلاش خود را بكار خواهيم برد/س

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.