رودهن/

شایسته سالاری در حکومت دینی، اعتقاد و عمل به اسلام است

امام جمعه شهرستان دماوند گفت: حکومت دینی از شایستگی های خاصی برخوردار می باشد که یکی از این شایستگی ها اعتماد و عمل به اسلام است.

حجت السلام "محمد علاءالدینی" در گفتگو با

خبرنگار باشگاه خبرنگاران

به فرهنگ انقلاب اسلامی و شایسته سالاری دینی در وصیتنامه امام خمینی (ره) اشاره کرد و افزود: وصیتنامه امام خمینی (ره) یک سرمایه عظیم برای ما در تمامی بخش های سیاسی، اجتماعی، اخلاقی، تربیتی، عرفانی، جامعه شناسی و غیره است که می توان به آن افتخار نمود.

وی با بیان اینکه وصیتنامه امام راحل مجزا از دیگر نسخه های معرفتی و دینی ما نیست، تصریح کرد: امام خمینی (ره) در وصیتنامه خود قرآن کریم این نسخه شفابخش را به گونه ایی معرفی نمودند که موجب شد ملت ایران این کتاب مقدس را از صندوقچه های خود بیرون آورند و با آن انس گیرند.

نماینده ولی فقیه در شهرستان دماوند شایسته سالاری را ادعایی برای یک حکومت دینی دانست و خاطر نشان کرد: در قرآن کریم بارها با موضوعاتی چون توانمندی، امانتداری و آگاهی به اهمیت شایسته سالاری و شایسته گزینی اشاره شده است و این مهم را می توان در وصینامه امام (ره) نیز مشاهده کرد.

علاءالدینی با اشاره به وصیتنامه امام خمینی (ره) در خصوص انتخاب فردی اصلح از بین نامزدهای انتخاباتی، افزود: تعهد مقوله ای بسیار ارزشمند است که می توان معیاری بر انتخاب فردی اصلح دانست زیرا اسلام و کشور ایران صدمات بسیاری از مجلس غیر صالح و متعهد کشیده است.

این مسوول ادامه داد: امام در وصیتنامه خود به نقش روحانیون اشاره دارند که از بازی های سیاسی فاصله نگیرید و از مسائل جامعه کنار نکشید تا دست دشمن کوتاه شود.

امام جمعه دماوند به اهمیت نقش شورای نگهبان در وصیتنامه رهبری اشاره کرد و گفت: امام خمینی (ره) در وصیتنامه خود به شورای نگهبان خطاب می کند که تحت تاثیر هیچ قدرتی نباشید و از تایید صلاحیت، افرادی که اسلام را قبول ندارند پرهیز کنید.

حجت الاسلام علاءالدینی با بیان اینکه امام (ره) 54 خصوصیت برای یک انسان شایسته و کارشناس در نظام مقدس جمهوری اسلامی قائل شده اند، به مهمترین خصوصیات اشاره کرد و بیان داشت: تعهد به جمهوری اسلامی و شناخت مصالح نظام، اعتقاد به اسلام و عمل به آن، کسب رضایت مردم، انتقادپذیری، داشتن تربیت اسلامی، ساده زیستی، استقلال، روحیه خدمت رسانی و .... از مهم ترین این شاخص ها است.

وی داشتن شجاعت و توجه به عدالت در بین مردم را از دیگر شاخص ها عنوان و بر بصیرت افزایی، آگاهی، هویت شناسی و صداقت که برگرفته از خصوصیات یک انسان شایسته از سخنان امام خمینی (ره) است، تاکید نمود./س

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.