اصفهان/

حضور پررنگ تر آثار صنعتگران دستی ایران در داوري‌هاي مهر اصالت يونسکو

سرپرست اداره کل توسعه و ترويج معاونت صنايع‌دستي کشور از حضور پررنگ‌تر آثار صنعتگران سراسر کشور در داوري‌هاي بين‌المللي نشان مرغوبيت و کيفيت کالا در سال 2012 در مقايسه با داوري‌هاي دوره قبل خبر داد.

به گزارش

خبرنگارباشگاه خبرنگاران

«ويدا توحدي» دیروزدر دوازدهمين نشست سراسري معاونان صنايع دستي خطاب به معاوناني که در کارگاه تخصصي مالکيت معنوي و نشان تجاری شرکت داشتند، اظهار داشت: داوري‌هاي نشان مرغوبيت و کيفيت کالا امسال به صورت منطقه‌اي در نقاط مختلف کشور برگزار شد تا هنرمندان با معيارهاي مورد نظر داوران بيش از گذشته آشنا شوند.

وي با اشاره به اين که در داوري‌هاي منطقه‌اي نشان ملي مرغوبيت و کيفيت کالا به آثار صنايع دستي اعطا شد، افزود: از مديران کل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري تمامي استان‌ها تقاضا مي‌شود تا بيشتر به مالکيت معنوي و نشان تجاری بپردازند و اعتبارات ويژه‌اي را براي اين بخش در نظر گيرند.

سرپرست اداره کل توسعه و ترويج معاونت صنايع‌دستي کشور تصريح کرد: هدف از برگزاري کارگاه تخصصي نشان تجاری آماده‌سازي معاونان صنايع دستي براي اطلاع رساني صنعتگران و توليدکنندگان در خصوص مزاياي بهره‌مندي از نشان اصالت يونسکو است.

وي يادآور شد: بايد از مصوبات قراردادها و کنوانسيون‌هاي بين‌المللي براي احقاق حقوق هنرمندان و صنعتگران صنايع دستي نيز استفاده شود.

توحدي يادآور شد: تعريف نشان تجاری ملي و بنگاهي در حوزه صنايع دستي نيز بايد با جديت بيشتري مورد پيگيري قرار گيرد./ب

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.