اصفهان/

برگزاري هفته صنايع‌ دستي ايران در الجزاير مردادماه 91

سرپرست معاونت صنايع‌ دستي کشور گفت: هفته صنايع‌ دستي ايران مردادماه سال آينده در کشور الجزاير برگزار مي‌شود.

به گزارش

خبرنگارباشگاه خبرنگاران

«محمدرضا رشيدکردستاني» با اعلام اين خبر افزود: در تيرماه 91 هياتي از ايران براي بررسي و چگونگي برگزاري هفته صنايع‌ دستي ايران و مکان آن به الجزاير سفر خواهند کرد.

وي با اشاره به برگزاري هفته صنايع ‌دستي الجزاير در ايران اظهار داشت: هدف اصلي از برگزاري هفته‌ صنايع ‌دستي الجزاير در ايران نزديکي فرهنگي و تقويت روابط فرهنگي، اجتماعي و سياسي اين 2 کشور است.

کردستاني گفت: خوشبختانه هفته صنايع‌دستي الجزاير که در کاخ نياوران در حال برگزاري است نتايج مثبتي را تاکنون به دنبال داشته است و با توجه به اين موضوع مي‌توان به آينده روابط فرهنگي، اجتماعي، سياسي و اقتصادي 2 کشور اميدوار بود.

سرپرست معاونت صنايع‌دستي کشور همچنين با اشاره به سفر هفته گذشته هيات ايراني به چين يادآور شد: در اين سفر 2 تفاهم‌نامه مهم با شهرک صنايع‌ دستي چين و اتاق بازرگاني پکن به امضا رسيد که‌ مي‌تواند به افزايش صادرات صنايع‌ دستي ايران به چين کمک بزرگي کنند.

وي با اشاره به صادرات صنايع ‌دستي ايران به 85 کشور جهان خاطرنشان کرد: خوشبختانه اين رشد صعودي ادامه دارد و در دولت نهم و دهم اقدامات بسيار خوبي در خصوص تقويت و رشد صادرات صنايع ‌دستي ايران به کشورهاي مهم دنيا از جمله چين صورت گرفته است.

کردستاني با اشاره به برنامه‌ريزي‌ در خصوص شناسايي کشورهاي هدف صادرات صنايع ‌دستي ايران يادآور شد: در حال حاضر در اين زمينه برنامه‌ريزي‌هاي خوبي صورت گرفته و در صادرات ايران به کشورهاي همسايه، کشورهاي خاور دور از جمله چين و چند کشور مهم اروپايي به جمع‌بندي‌هاي مناسبي دست يافته‌ايم که به زودي عمليات اجرايي آن آغاز خواهد شد.

وي خاطرنشان کرد: صادرات صنايع ‌دستي ايران به کشورهاي مختلف با شناخت قبلي از آن کشور و پس از بررسي و برنامه‌ريزي‌هاي دقيق صورت خواهد گرفت.

هفته صنايع ‌دستي الجزاير در حال حاضر در کاخ نياوران با حضور صنعتگران و فعالان صنايع‌ دستي اين کشور در حال برگزاري است. /س

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.