خوزستان /

راه‌اندازی گشت پسماند نوروزی در خوزستان

مدیر کل حفاظت محیط زیست خوزستان از راه‌اندازی گشت پسماند در سطح استان ویژه ایام نوروز خبر داد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست خوزستان، تورج همتی رئیس کمیته پاکسازی ستاد تسهیلات سفرهای نوروزی در نخستین جلسه هماهنگی این کمیته ضمن اعلام خبر فعال سازی گشت پسماند کمیته پاکسازی بر ضرورت توجه مضاعف به امر زیباسازی فضاهای شهری در ایام نوروزی تاکید کرد.

وی گفت: وظیفه این گشت بسترسازی لازم برای زیباسازی محیط‌های شهری و تفرجگاه‌های برون شهری وتامین سلامت و بهداشت عمومی شهروندان و میهمانان ایام نوروزی است.

همتی اعلام کرد: با توجه به نزدیکی ایام نوروز و شرایط مناسب آب و هوایی استان خوزستان پیش بینی می‌شود نوروز امسال شاهد سفرهای نوروزی بیشتری به استان باشیم بنابراین ضروری است در روزهای پایانی سال‌جاری تلاش و جدیت بیشتری از طرف سازمان‌ها و ارگان‌های ذیربط صورت پذیرد.

رئیس کمیته پاکسازی تسهیلات سفرهای نوروزی استان از اعضای این کمیته خواست تا با مستندسازی وضعیت موجود به‌ویژه ورودی‌های شهرهای استان، اماکن تفریحی و کمپ‌ها مشکلات احتمالی زیست محیطی و بهداشتی را بررسی و در صورت نیاز به پاکسازی و زیباسازی به فوریت اقدام شود.

همتی حوزه فعالیت کمیته پاکسازی را تمام مراکز خدمات عمومی سطح استان برشمرد و بر ضرورت فعال سازی کمیته های شهرستانی تاکید نمود.

در این جلسه اعضای کمیته پاکسازی متشکل از اداره کل امور شهری استانداری، شهرداری اهواز و مرکز بهداشت استان گزارشی از اقدامات انجام شده در خصوص کمیته پاکسازی را ارائه دادند./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.