فارس/

افزایش 6 برابری تسهیلات نوسازی بافت های فرسوده در کشور

ارائه تسهیلات نوسازی در بافت های فرسوده کشور 6برابر افزایش یافت.

به گزارش

خبرنگار باشگاه خبرنگاران

؛ معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت مادر تخصصی عمران و بهسازی شهری ایران گفت: ارائه تسهیلات برای نوسازی و بهسازی در بافت های فرسوده، در سال 89 نسبت به سال 87 شش برابر افزایش داشته است.

مجید کیانپور افزود: در سال 87 حدود 10 هزار واحد ، سال 88 حدود 30 هزار واحد و در سال 89 حدود 60 هزار واحد تسهیلات نوسازی و بهسازی در بافت های فرسوده پرداخت شد و امسال نیز مبنای ما پرداخت تسهیلات به 150 هزار واحد است.

وی در مورد افتتاح 250 هزار واحد مسکونی در دست نوسازی در بافت های فرسوده کشور گفت: از این تعداد 100 هزار واحد تا پایان امسال و 150 هزار واحد نیز تا پایان سال 91 به بهره برداری می رسد.

وی گفت: به ازای هر یک واحد و پلاکی که در بافت فرسوده تخریب می شود سه و دو دهم واحد تولید مسکن داریم که این اقدام باعث بازگشت سرزندگی، امید و نشاط به این مناطق می شود و هم جمعیت جدیدی در این بافت ها ساکن می شوند.

مدیرعامل شرکت مادر تخصصی عمران و بهسازی شهری ایران افزود: در حوزه سکونتگاه های غیر رسمی سال آینده 20 شهر را تحت پوشش قرار خواهیم داد و سعی خواهیم کرد این طرح ها کوتاه مدت و زودبازده باشد و ظرف یک سال به نتیجه برسد تا تاثیر خود را داشته باشند.

وی اقدامات صورت گرفته در استان فارس در بحث توانمندسازی سکونتگاه های غیر رسمی را خوب و قابل قبول توصیف کرد و افزود: در محله هایی مانند سهل آباد، سعدی و مهدی آباد شیراز اقدامات خوبی در زمینه احداث خانه محله و سالن های ورزشی صورت گرفته است. /س

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.