فارس/

خشکسالی زیستگاه‌های حیات وحش فارس برطرف می‌شود

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان فارس گفت: با اختصاص هفت میلیارد ریال از اعتبارات استانی، بخشی از مشکلات به وجود آمده در زیستگاه‌های حیات‌ وحش استان فارس در مقابله با پدیده خشکسالی برطرف می‌شود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران؛ابراهیم کارنامی اظهار داشت: با توجه به اینکه در چند ساله اخیر با خشکسالی و کمبود شدید آب و علوفه در مناطق زیر نظر مدیریت استان فارس مواجه بوده‌ایم و این پدیده بر ادامه حیات وحش و جمعیت گونه‌های ارزشمند موجود در این استان مانند گورخر ایرانی، قوچ و میش، آهو، جبیر، گوزن زرد و... تاثیرات منفی دارد باید با اقدامات به موقع و لازم از بروز خسارت‌های جدی به زیستگاه‌ها و حیات‌ وحش این استان جلوگیری کرد.
وی افزود: این اداره کل به طور جدی و مستمر در تمام فصول سال اقدام به آبرسانی و غذا رسانی به این انفال الهی می‌‌کند که در راستای تحقق اهداف پیش‌بینی شده و به منظور احداث انبار علوفه، لایروبی چشمه‌ها، احداث آبشخور، احداث و مرمت آتش‌برها، تامین خودروی آتش‌نشانی، خرید تجهیزات اطفای حریق در تمام مناطق زیر نظر مدیریت اداره کل در استان فارس، تقاضای تخصیص اعتبار از این محل صورت گرفت.
این مسئول ادامه داد: با نگاه اثر بخش استاندارد و مجموعه تصمیم‌گیران حوزه بودجه‌های استانی، این مبلغ برای سال جاری تخصیص یافت و برای کاهش اثرات خشکسالی و حفظ گونه‌های حیات‌وحش این استان با برنامه‌ریزی‌های انجام شده اقدامات لازم صورت گرفته می‌شود.
وی همچنین یادآور شد که با بروز این پدیده طبیعی در چند سال اخیر با مطالعات و تجربیات حاصل شده، امروزه شرایط بهتری نسبت به گذشته در برخورد با خشکسالی داریم.
کارنامی اضافه کرد: نگاه اندیشمندانه در تمام حوزه‌ها به مباحث توسعه پایدار و بهره‌گیری به جا و مناسب از منابع طبیعی و زیستی، براساس ظرفیت‌‌های طبیعی می‌تواند یک اقدام پیشگیرانه در مواجهه با خشکسالی باشد و هزینه‌های کنترل اثرات خشکسالی را در سال‌های بعدی به شدت کاهش دهد./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.