یک متخصص انکولوژی خبر داد:

2 روش مؤثر برای کاهش خطر ابتلا به سرطان

یک متخصص انکولوژی گفت: ورزش منظم و خواب کافی با کاهش احتمال تکثیر بیش از اندازه سلول ها و جلوگیری از تشکیل سلول های سرطانی، خطر ابتلا به سرطان را به ویژه در زنان کاهش می دهد.

مرتضی اصلانی متخصص انکولوژی در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: سرطان از جمله مهمترین دلایل مرگ و میر و ناتوانی در سراسر جهان بوده و در طی سال های اخیر روند ابتلا به این بیماری در جوامع مختلف به شدت افزایش یافته است.

وی تصریح کرد: اگرچه به طور کامل نمی توان از بروز سرطان جلوگیری کرد اما راه های متعددی وجود دارد که با استفاده از آن می توان خطر ابتلا به سرطان را کاهش داد.

اصلانی با بیان اینکه با اصلاح الگوی زندگی می توان از بروز سرطان تا حد زیادی پیشگیری کرد اظهار داشت: پرهیز از استعمال سیگار و سایر مواد مخدر پرهیز از مصرف الکل، پرهیز از مصرف غذاهای بسیار چرب و سوخته، پرهیز از قرار گرفتن بیش از اندازه زیر نور خورشید و عوامل شیمیایی خطرناک و مصرف زیاد سبزیجات و میوه های تازه و در مقابل کاهش مصرف گوشت قرمز از جمله راه های مهم پیشگیری از سرطان است.

این متخصص انکولوژی تأکید کرد: بر طبق نتایج مطالعات مختلف ورزش منظم و خواب کافی نیز با کاهش احتمال تکثیر بیش از اندازه سلول ها و جلوگیری از تشکیل سلول های سرطانی، خطر ابتلا به سرطان را به ویژه در زنان کاهش می دهد.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به افزایش قابل توجه بروز بیماری های سرطانی در کشورهای مختلف از جمله در جامعه ما با رعایت شیوه های مناسب و صحیح زندگی به ویژه مواردی که در بالا به آن اشاره شد می توان خطر بروز انواع موارد سرطان را کاهش داد و از این طریق نیز به افزایش امید به زندگی و کاهش هزینه های بسیار سنگین بهداشتی و درمانی ناشی از سرطان کمک کرد./عط
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.