کارشناس آمريکايي:

ايران تنها کشور خاورميانه است که در آن انتخابات آزاد و سالم برگزار مي‌شود

يک کارشناس آمريکايي با اشاره به دست نشانده بودن بيشتر کشورهاي خاورميانه تصريح کرد ايران تنها کشوري در منطقه است که در آن انتخابات برگزار مي شود.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران ، "جاشوآ بلاکني" نظامي سابق آمريکايي گفت: در ميان کشورهاي منطقه خاورميانه، ايران تنها کشوري است که در آن انتخابات برگزار مي شود. پادشاهان فاسد و روساي جمهور دست نشانده غرب بر اکثر کشورهاي منطقه خاورميانه حاکم هستند. تنها استثناي  مطرح در اين زمينه برگزاري انتخابات در غزه است که به پيروزي حماس منجر شد و حتي جيمي کارتر، رئيس جمهور پيشين آمريکا به اين مساله و آزاد و سالم بودن اين انتخابات اشاره کرد.

ديگر استثناي مطرح در منطقه، انتخابات در ايران است. ايران با سياستهاي خودش پس از زمان جنگ جهاني دوم به بعد، خودش را از استعمار و سياستهاي امپرياليستي غرب دورکرده است. البته غرب نيز ساکت ننشسته است و تلاش کرده است مبارزان ضد امپرياليسم و ضد استعمار را از بين ببرد. ترور پاتريس لومومبا مصداق همين مساله است.

جاشوآ بلاکني در ادامه گفت: به هرحال، با همين رويکرد، فشارها بر ايران ادامه دارد. البته اين فشارها به شکست منجر شده است. احتمال دارد اسرائيل بخواهد به نوعي حمله راهبردي بر ضد ايران مبادرت کند. اما بايد توجه داشت که ايران در موقعيتي است که مقابله به مثل کند. ايران توان نظامي قوي دارد. بايد به مواضع چين و روسيه نيز در اين ميان توجه داشت. ممکن است با حمله به ايران، چين نيز که خودش زماني قرباني قدرتهاي امپرياليستي غربي بوده است بخواهد قد علم کند. چين در حال حاضر به قدرتي غالب در جهان تبديل شده است./ا
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار