هشدار وزیر ارشاد به زائران عتبات و عالیات در آستانه نوروز:

تنها از طریق کاروانهای سازمان حج و زیارت سفر کنید

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با توجه به فرا رسیدن تعطیلات نوروزی ضمن هشدار به زائران عتبات و عالیات، گفت: زائران سفر خود را تنها از طریق مراجع رسمی و تحت نظر سازمان حج و زیارت انجام دهند.

به گزارش حوزه دولت باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت، سيد محمد حسيني اظهارداشت: بارها به زائران عتبات و عالیات تاکید شده که سفر خود را تنها از طریق مراجع رسمی انجام دهند چون این از نظر امنیتی، معنوی و مادی به نفعشان است.
 

وی به جنبه امنیتی آن اشاره کرد و افزود: اگر زائران از طریق کاروانهای رسمی و تحت نظر سازمان حج و زیارت اقدام به سفر کنند اطلاعاتشان موجود است و احیانا اگر حادثه ای رخ دهد پیگیری آن راحت تر می باشد.
 

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین سفر با کاروانهای رسمی را از نظر مادی و معنوی مناسبتر ارزیابی کرد و گفت: این کاروانها با داشتن راهنما، روحانی و زاکر اهل بیت علیه السلام فضای معنوی بهتری را برای زائران مهیا می کنند تا از زمان در اختیار، استفاده جامعی را ببرند لذا این روش هم برای خود زائر مناسب است و هم خانواده هایشان دلنگرانی کمتری خواهند داشت.
 

حسینی در خصوص افزایش سهمیه ها برای اعزام به عتبات و عالیات اظهار کرد: ما برای افزایش سهمیه ها مشکلی نداریم اما محدود بودن امکانات کشور عراق این اجازه را به ما نمی دهد و آنان نمی توانند پاسخگوی نیازهای ما باشند لذا در صورت افزایش سهمیه، زائران با مشکلات جدی مواجه خواهند شد.
/ع2

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار