رئیس سازمان فنی و حرفه ای اعلام کرد:

ایجاد شرکت تعاونی برای استفاده از توانمندیهای نخبگان مهارتی کشور

رئیس سازمان فنی و حرفه ای کشور گفت: آموزش نیروی انسانی متخصص و متناسب با نیازهای بازار کار و ارتقای توان کارآفرینی با مسئولیت نظام آموزشی کشور از سیاستهای اصلی نظام ملی مهارت آموزی است.

کوروش پرند در گفتگو با

خبرنگار باشگاه خبرنگاران

افزود: آموزش نیروی انسانی متخصص ماهر و کارآمد متناسب با نیازهای بازار کار فعلی و آینده و همچنین ارتقای توان کارآفرینی با مسئولیت نظام آموزشی کشور که شامل آموزش و پرورش آموزش و فنی و حرفه ای و آموزش عالی است و توام کردن آموزش مهارت و جلب همکاری بنگاه های اقتصادی جهت استفاده از ظرفیت آنها از سیاستهای اصلی نظام ملی مهارت آموزی است.

وی در ادامه با تاکید بر نصب العین قرار دادن بیانات رهبر معظم انقلاب در خصوص سیاستهای کلی اشتغال افزود: دو بند از سیاستهای اشتغال مبنی بر ترویج و تقویت فرهنگ کار، تولید، کارآفرینی و استفاده از تولیدات داخلی به عنوان ارزش اسلامی و ملی با بهره گیری از نظام آموزشی و تبلیغی کشور است.

رئیس سازمان فنی و حرفه ای کشور خاطر نشان کرد:شناسایی نخبگان مهارتی کشور از برنامه های سازمان آموزش فنی و حرفه ای است و این سازمان از طریق تشکیل یک شرکت تعاونی در رشته های مورد نیاز از پتانسیل ها و تواناییهای نخبگان مهارتی بهره خواهد گرفت.

در ادامه ناصری امید مدیر امور عمرانی سازمان فنی و حرفه ای کشور با اشاره به اینکه راه موفقیت در اجرای طرحهای عمرانی طراحی درست و مهندسی پروژه ها است اظهار داشت: از مهمترین طرح های سازمان فنی و حرفه ای کشور طرح های مراکز سنجش است که باید توجه ویژه ای به آن داشت.

وی افزود: بر انعکاس خدمات صورت گرفته در زمینه اجرای پروژه های عمرانی، احصای شاخصهای توزیع اعتبارات تعمیراتی، توجه ویژه به هزینه کرد اعتبارات تملک داراییها ، نیازسنجی تعمیرات، اولویت بندی بر اساس برنامه اعلامی، نظارت دقیق بر طرحهاو ارسال گزارش و انعکاس آن از طریق پایگاه اطلاع رسانی ادارات کل آموزش فنی و حرفه ای در استانها و ارائه گزارش عامل از وضعیت پروژه های در دست اجرا در استانها به دفتر امور عمرانی ستاد سازمان تاکید کرد.

در پایان مدیر کل امور اداری و منابع انسانی سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور آموزش نظام مهارت و فناوری را از ضروریات معرفی کرد و اظهار داشت: نظام آموزش مهارت و فناوری به منظور گستردگی شایستگی حرفه ای از طریق دانش و مهارت و با نگرش به محیط کار و ایجاد فرصت های شغلی برای جوانان تدوین شده است که در این زمینه ظرف یک سال آینده ساز و کارهای لازم تهیه و اجرا خواهد شد./ز
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار