از سوي IZSF:

برترين هاي ورزش پهلواني معرفي شدند

كميته فني فدراسيون بين المللي ورزش هاي زورخانه اي با بررسي آيين نامه و منشور اخلاقي فدراسيون و توجه ورزشكاران به رعايت اصول جوانمردي و منش پهلواني برترين هاي سال 2011 را انتخاب كرد.

به گزارش خبرنگار ورزشي باشگاه خبرنگاران، در انتخاب برترين هاي جهان در سال 2011، ملاك هاي ديگري از جمله چگونگي حضور در مسابقات تكنيك هاي فني، امتياز هنرهاي فردي و تلاش كشورها به منظور توسعه ورزش زورخانه اي در نظر گرفته شده است.

شايان ذكر است، براي نخستين بار ورزشكاران آفريقايي و برترين هاي رشته پارا زورخانه اي نيز انتخاب و معرفي شدند.

اين گزارش حاكي است فدراسيون بين المللي ورزش هاي زورخانه اي كه مهر سال 1383 با مشاركت 22 كشور جهان فعاليت خود را آغاز كرده، توانسته است ورزش زورخانه و آيين پهلواني را با كمك اعضا و كنفدراسيون هاي قاره اي به شايستگي در بيش از 60 كشور جهان معرفي كند.

IZSF در سال 2011 ميلادي علاوه بر بيش از 10 دوره آموزشي در كشورهاي مختلف آسيايي آفريقايي واروپايي، مسابقات قهرماني قاره اي و جام جهاني را نيز با موفقيت برگزار كرده است.

*برترين هاي سال 2011 زورخانه در جهان

با اخلاق ترين ورزشكار ابوس فوك از كشور كامرون است.

ابوس فوك پديده آفريقا و كشتي گير سنگين وزن كامرون دارنده مدال طلاي كشتي سنگين وزن و مدال نقره رشته سنگ گيري قاره آفريقا با توجه به رفتار پهلواني و رعايت اصول جوانمردي در رويارويي با رقيبان و رعايت نهايت احترام نسبت به حريفان و قوانين به عنوان با اخلاق ترين ورزشكار 2011برگزيده شد.

*پديده مدال 2011

جابر صبري عبدالامير از كشور عراق پديده سال اين رشته در سال 2011 شد.

وي دارنده 5 مدال طلا و يك مدال نقره جام جهاني بلاروس، دارنده 2 مدال طلا در رشته هاي چرخ چمني، كباده و يك مدال نقره تيمي است.

وي در مسابقات جوانان آسيا در تاجيكستان سه مدال طلا در رشته تيمي، كباده و ميل گري سنگين را از آن خود كرد و به عنوان پرامتيازترين ورزشكار سال 2011 انتخاب شد.

*ايران آذربايجان عراق و تاجيكستان برترين هاي سال 2011

در رشته تيمي جمهوري اسلامي آذربايجان برترين تيم زورخانه اي در سال 2011 انتخاب شد.
مهدي دهقان از ايران به عنوان برترين ميل گر سنگين سال 2011 برگزيده باشد همچنين دهقان با شكستن ركورد ميل گيري سنگين با 242 جفت به عنوان ركورد دار جهان اين رشته معرفي شد.
همچنين در رشته چرخ چمني و چرخ تيز توحيد فتحي و مصطفي حيدريان از كشور ايران به عنوان برترين ورزشكاران سال 2011معرفي شدند.
در رشته كباده جاب صبري از عراق و در رشته سنگ سيد محمود ضميراف از كشور تاجيكستان به عنوان برترين ورزشكاران از سوي فدارسيون جهاني معرفي شدند.
در رشته كشتي پهلواني نيز در وزن 60-50 كيلوگرم حسين مجيد از عراق، در وزن 70-60 كيلوگرم سيد محمود ضمير اف از تاجيكستان، در وزن 80-70 كيلوگرم و دسال جواد اف، در وزن 90-80 كيلوگرم تورال علي اف از كشور جمهوري آذربايجان و درفوق سنگين امين مرداني از كشور ايران به عنوان برترين كشتي گيران سال 2012 معرفي شدند.
گفتني است بهترين مربي در ورزش زورخانه اي و كشتي پهلواني از آن مربيان ايراني شده و علي چگيني و داريوش نظري به عنوان پرتلاش ترين و بهترين مربي در سال 2012 معرفي شدند.
در قسمت وشوو سيم علي از عراق به عنوان برترين وشو مربيان برگزيده شد.
* برترين هاي پارا زورخانه
در كلاس كباده نشسته تاكورونيود از هندوستان در كلاس ميل گيري نشسته سيد شهاب الدين بصام تبار از جمهوري اسلامي ايران در كلاس ميل گيري و كباده ايستاده ارسلان اميني از ايران به عنوان برترين هاي سال 2011 انتخاب شدند.
فعالترين فدارسيون درسال 2011 فدارسيون ورزش هاي زورخانه اي جمهوري آذربايجان به دليل تداوم برنامه ريزي با رشد رويكرد توسعه اي مناسب و توجه ويژه به آموزش زورخانه در دانشكده هاي تربيت بدني به عنوان برترين فدراسيون در سال 2011 معرفي شد./ق
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار