ارتقای سرانه ورزشی محلات

بر اساس سیاستهای مدیریت ارشد شهرداری تهران مبنی بر تامین سرانه های ورزشی، فرهنگی ، بوستان اقدامات منطقه 15 جهت تکمیل سرانه ها شتاب بیشتری به خود گرفه که تکمیل سرانه ورزشی 18 محله از مجموع 20 محله منطقه از شاخص ترین این اقدامات است.

به گزارش

خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران

، 16 محله از مجموع 20 محله منطقه دارای مجموعه ورزشی چند منظوره است و در 2 محله ولیعصر و اتابک نیز در حال احداث مجموعه ورزشی هستیم که تا پایان سالجاری به بهره برداری می رسد.

در همین راستا خسروی مسئول واحد ورزش شهرداری این منطقه با اشاره به اینکه 44 زمین چمن مصنوعی و طبیعی فوتبال در سطح منطقه وجود دارد یادآور شد، منطقه با 84 هزار متر مربع زمین چمن دارای بالاترین سرانه زمین در سطح مناطق 22 گانه است و از مجموع 20 محله منطقه 19 محله زمین چمن مصنوعی دارند و حتی برخی محلات دارای 3 تا 4 زمین چمن و محله ابوذر دارای هفت زمین چمن است و تنها محله افسریه شمالی به جهت بافت متراکم تجاری فاقد زمین چمن است.

خسروی همچنین به وجود مجموعه های ورزشی فرامنطقه ای در منطقه 15 اشاره و خاطر نشان کرد: مجموعه بوستان پردیس بانوان به مساحت 27 هکتار با امکانات مجموعه ورزشی ، استخر و سونا، زمین چمن مصنوعی و پیست دوچرخه سواری ویژه بانوان و پارک آبی آزادگان با 14 هکتار با امکانات سرسره های آبی و استخر موج ویژه آقایان در منطقه فعال هستند.

*جامعه ایمن در زندگی مردم شهر تهران تغییر ایجاد می کند

با توجه به اقدامات انجام گرفته جامعه ایمن قرار است که در زندگی مردم شهر تهران و رفتارهای عمدی آنان تغییر ایجاد کند.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران،‌شمس دبیر شورای سیاستگذاری جامعه ایمن شهرداری تهران ضمن بیان مطلب فوق اظهار داشت: متاسفانه خانواده ها بعلت روزمرگی و عدم پیشرفت دانش ایمنی به موازات تکنولوژی روش صحیح رفتار با کوکان را فرا نگرفته اند بنابراین جامعه ایمن قصد داردکه با آموزش رفتارهای صحیح با مسئولان تربیتی خانواده ها را با حوادث آشنا کنند.

شمس در ادامه ضمن تقدیر از اقدامات جامعه ایمن شهرداری تهران گفت: جامعه ایمن فعالیت خود را از مباحث ایمنی ترافیکی شروع کرد و امروز شیوه های صحیح رفتاری را در کاهش حوادث و رفتارهای عمدی در دستور کار قرار داده است که بسیار حائز اهمیت می باشد و ما نیز آمادگی داریم هر اقدامی را که در این ارتباط نیاز باشد انجام دهیم.

در این خصوص سهروز رضایی قائم مقام شهردار منطقه 15 نیز ضمن تشریح ویژگیهای خاص منطقه به پاره ای از اقدامات اجرایی در جهت کاهش حوادث نظیر شناسایی کودکان کار و خیابان تجهیز فضای بازی کودکان در بوستانها، راه اندازی پارک آموزش ترافیک راه اندازی خانه اسباب بازی کوکان و کانونهای مادر و کودک در سطح محلات راه اندازی پیست استاندارد دوچرخه سواری و نصب 60 پل عابر پیاده و شش پل مکانیزه اشاره کرد.

*با اجرای برنامه های شاخص فرهنگ ایثار و شهادت تقویت می شود

با اجرای بیش از 300 ویژه برنامه شاخص فرهنگی مذهبی و اجتماعی فرهنگ ایثارو شهادت در میان شهروندان منطقه 15 تقویت می شود.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، با توجه به اهمیت فعالیتهای اجتماعی و فرهنگی اقدامات شاخصی در منطقه 15 انجام شده که از جمله این اقدامات در بخش ترویج فرهنگ جهاد ایثار و شهادت می توان به احداث خانه شهید برگزاری 60 یادواره شهدا طی سه سال،‌دیدار با 450 خانواده معظم شهدا،‌بهسازی پنج یادمان مزار شهدای گمنام و اعزام شش هزار نفر به اردوی راهیان نور اشاره کرد.

بنابراین گزارش، اختصاص 2 میلیارد تومان کمک به توسعه و عمران مدارس اجرای روکش آسفالت حیاط50 مدرسه، راه اندازی هشت کتابخانه شبانه روزی ، ایجاد 200 کتابخانه در مدارس مقطع ابتدایی منطقه،‌تخصیص مبلغ سه میلیارد تومان جهت توسعه مرمت و تجهیز مراکز فرهنگی سطح منطقه نیز از دیگر اقدامات منطقه در این حوزه بوده است.

در ادامه مجتبی یزدانی شهردار منطقه 15 به تشریح عملکرد این منطقه در ارتباط با کمک به توسعه و تقویت فضاها و فعالیتهای مذهبی گفت: ایجاد 86 نمازخانه در بوستانها و سایر اماکن عمومی تهیه و نصب تجهیزات صوتی جهت پخش اذان در تمامی پارکها و سایر اماکن عمومی اختصاص 6 میلیارد تومان کمک به توسعه و عمران مساجد،‌اهدای زمین و کمک به احداث مصلای نماز جمعه در خاورشهر و قیامدشت ، کمک به احداث حسینیه شهدای خاورشهر در حوزه علمیه قیامدشت ،‌اهدای زمین و کمک به احداث مسجد و حسینیه در کیانشهر شمالی،‌نورپردازی نمای بیرونی 27 مسجد و راه اندازی 22 دارالقران در مراکز فرهنگی سطح منطقه از جمله این فعالیتهاست.

یزدانی همچنین به اجاری طرح شتاب بخشی برای رفع مشکل بی سوادی برگزاری 80 محفل انس با قرآن ،‌تشکیل 200 کانون سلامت محور اجرای 800 برنامه به مناسبتهای فرهنگی و مذهبی برگزاری 22 همایش و نشست علمی برگزاری 297 سامانه نشاط تابستانی و برگزاری 70 کارگاه آموزشی برای توسعه و ترویج کارآفرینی در زمینه تقویت برنامه های فرهنگی اجتماعی ومذهبی اشاره کرد.

*چهره منطقه 15 با کاشت فضای سبز عمودی متفاوت می شود

مرکز آموزش گل و گیاه منطقه 15 با هدف گسترش فضای سبز و جلوگیری از آلودگی هوا و صدا اقدام به کاشت فضای سبز عمودی در باغچه های منازل شهروندان کرده که با این اقدام شاهد چهره متفاوت این منطقه خواهیم بود.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران با توجه به افزایش قیمت زمین افزایش جمعیت بالا رفتن میزان تراکم ساخت و سازها توسعه فضای سبز در کلانشهرها با مشارکت زیادی مواجه شده و با کمبود سطوح مسطح در شهرها، سطوح عمودی و سطوح شیب دار در حاشیه بزرگراه ها خیابانها و بدنه های شهر همچون دیوارهای بدنه های شهر همچون دیوارهای منازل از اهمیت زایدی برخوردار شده که در این راستا توسعه فضای سبز عمودی در دستور کار منطقه قرار گرفته است.

بنابراین گزارش، مرکز آموزش گل و گیاه منطقه در یک اقدام ویژه نسبت به کاشت گیاهان ایجاد کننده فضای سبز عمودی در مجاورت دیواره و فضاهای بلااستفاده منازل شهروندان سطح منطقه در هر ناحیه پنج باغچه و در مجموع 40 باغچه اقدام کرده است.

این گزارش حاکیست، ساسان مسعودی معاون فضای سبز منطقه در خصوص گونه های گیاهی کاشته شده طی این طرح زیباسازی گفته دراین راستا گونه های گیاهی یاس،‌امین الدوله، پیچ گلیسین، پاپیتال، رز رونده، پیچ اناری و آبشار طلایی در باغچه های منازل شهروندان بنابر وسعت آنها کاشته شد.

مسعودی در خصوص مزایای این طرح خاطر نشان کرد:تعدیل درجه حرارت محیط جلوگیری از فرسایش خاک، پوشاندن مناظر زشت و نامطلوبف بهبود بهداشت و سلامت روانی و اجتماعی، ایجاد اطمینان و امنیت روانی برای رانندگان در حین عبور، ایجاد مناظر جالب و چشم انداز زیبا، ترغیب بیشتر مردم به افزایش عبور پیاده و یا دوچرخه از پیاده روهای شهری و سطوح نرم و کاهش سطوح سخت کمک می کند./ل

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار