ارومیه/

رسانه‌ها در تنظیم بازار نقش مهمی دارند

رئیس اداره بازرگانی سلماس گفت: رسانه‌های جمعی در تنظیم بازار نقش نقش مؤثر و چشم‌گیری دارند.

جعفر نوبخت امروز در گفت‌وگو با

خبرنگار باشگاه خبرنگاران

اظهار داشت: اشباع بازار و اطلاع‌رسانی دو عامل مهم جلوگیری از سوء‌استفاده‌ می‌باشد پس در صورت توجه داشتن به دو اصل فوق بازارهای خوبی خواهیم داشت.

وی در مورد اقدامات انجام گرفته برای تنظیم بازار گفت: مقدار 260 تن سهمیه پرتغال شهرستان در سردخانه ذخیره شده و سایر میوه‌ها از قبیل سیب، موز و... در دستور کار تنظیم بازار می‌باشد که با قیمت مناسب جذب و در کنار پرتغال در سطح شهرستان توزیع خواهد گردید.

جعفر نوبخت افزود: به منظور تنظیم بازار گوشت مرغ، مرغ منجمد و اقلام پروتئینی که سهمیه شهرستان در این موارد نامحدود می‌باشد و از اول اسفند تا امروز به مقدار 21 تن مرغ منجمد وارد شده که در پنج نقطه شهر به قیمت 3 هزار و 50 تومان جهت تنظیم بازار مرغ به همشهریان عرضه می‌گردد.

وی ادامه داد: در رابطه با تأمین و توزیع کالاهای ایام عید هیچ‌گونه محدودیتی وجود ندارد علاوه بر کالاهای مورد نیاز مردم در ایام پایانی سال بیش از 231 تن انواع برنج، روغن نباتی، قند و شکر در انبارهای شهرستان همچنین بیش از 16 هزار تن سهمیه سیب درختی در سردخانه‌های شهرستان موجود می‌باشد.

وی از اعلام آمادگی برخی از شرکت‌های تولیدی و پخش در خصوص توزیع روغن نباتی در ایام پایانی سال خبر داد و تصریح کرد: با اعلام آمادگی برخی شرکت‌های تولیدی و شرکت‌های پخش برای توزیع روغن نباتی با 10 درصد زیر قیمت مندرج بر روی کالا توافق گردیده است که در غرفه ریگان عرضه خواهد گردید همچنین مقدار 41 تن برنج از قرار کیلویی به قیمت 730 تومان و مقدار 76 تن قند و شکر به قیمت یک هزار و 175 تومان تهیه گردید که در نمایشگاه بهاره و میادین شهر توزیع خواهد گردید.

رئیس کمیسیون نظارت شهرستان سلماس اضافه کرد: ایجاد گشت‌های مشترک بازرسی جهت اعمال نظارت و کنترل لازم در سطح بازار به منظور پیشگیری از افزایش غیرمنطقی نرخ کالا و خدمات پایش بازار از حیث موجودی در قالب گشت‌های مشترک با ادارات مربوطه انجام خواهد گردید./س

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.