ارومیه/

فعالیت 109 کارگاه غیرمتمرکز تولید فرش دستباف در آذربایجان غربی

مدیر گروه فرش سازمان بازرگانی آذربایجان غربی گفت: 109 کارگاه غیرمتمرکز با مدیریت متمرکز در آذربایجان غربی برای تولید فرش دستباف فعالیت می‌کنند.

خلیل نوری در گفت‌وگو با

خبرنگار باشگاه خبرنگاران

اظهار داشت: هم اکنون تعداد قابل توجهی کارگاه تولیدی فرش دستباف به اهتمام هنرمندان در حال فعالیت هستند که در راستای رفع نیازهای مصرف‌کنندگان داخلی و خارجی نقش بسیار موثر و چشمگیری دارند و فرش‌های زیادی برای عرضه در بازار تولید می‌کنند.

وی تصریح کرد: از ابتدای سال 89 تاکنون حدود 10 فقره جواز تاسیس و پروانه بهره‌برداری قالیبافی نیز صادر شده است پس با این ترتیب صنعت فرش استان از حیث میزان فعالیت و تولید فرش دستباف در شرایط قابل قبول و رضایت‌بخشی قرار گرفته است امیدوار هستیم با اعمال سیاست‌های حمایتی مناسب این فرآیند همچنان تداوم پیدا کند چرا که زمینه اشتغال برای افراد زیادی اعم از زنان و مردان جویای کار فراهم می‌شود به موازات آن صنعت فرش استان هم رشد پیدا می‌کند.

وی به معرفی قالیبافان به اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی برای بهره‌‌مند شدن از تسهیلات مشاغل خانگی اشاره کرد و گفت: در چهار سال گذشته بیش از 6 هزار و 100 فقره پرونده برای بهره‌مندی از تسهیلات مشاغل خانگی در استان تشکیل شده است به طوری که این طرح گام بلندی در راستای رفع مشکلات بافندگان فرش و رونق گرفتن فعالیت اقتصادی آنها محسوب می‌شوند.

نوری با بیان اینکه برای بازاریابی در عرصه جهانی باید رسانه‌های جمعی به یاری مسئولان دستگاه‌های اجرایی بشتابند گفت: فرش تولیدی در آذربایجان غربی به ویژه فرش دستباف روستایی مشتریان و بازار خود را دارد ولی می‌طلبد رسانه‌های جمعی برای معرفی این صنعت بیش از بیش ورود پیدا کنند چرا که نتایج مثبت آن را در زندگی مردم به ویژه فعالان این عرصه به طور گسترده شاهد خواهیم بود./س

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.