آنچه در نوروز 91 خواهيد ديد؛

"لبخند بي لهجه" با نقدي طنازانه از مسائل اجتماعي روي آنتن مي‌رود

"لبخند بي لهجه" به كارگرداني و تهيه كنندگي محمدرضا حيدري با نگاهي طنزگونه به مسائل روز اجتماع همزمان با نوروز 91 از شبكه اول سيما روي آنتن مي رود.

محمدرضا حيدري تهيه كننده و كارگردان اين مجموعه طنز به

خبرنگار حوزه تلويزيون باشگاه خبرنگاران

گفت: "لبخند بي لهجه" در تلاش است تا با زبان طنز مسائل اجتماعي جامعه را مورد بررسي قرار دهد.

وي افزود: اين مجموعه با توجه به استانداردهاي خاص طنزپرداري و براساس نمايشي كردن يك متن كمدي ساخته شد.

اين تهيه كننده افزود: در "لبخند بي لهجه" كه فضاي دراماتيك نمايشنامه آن از شعار و شعار زندگي فرسنگ ها فاصله دارد و سعي كرديم بازيگرها بيشتر از آنچه بايد باشند تلاش نكنند تا هنر آن ها به لودگي تبديل نشود.

حيدري كه كارگرداني مجموعه برنامه هاي پاتوق، نيمرخ، دختران را براي گروه نو جوان شبكه اول برعهده داشته، افزود: "لبخند بي لهجه" در 13 قسمت 45 دقيقه اي و در قالب 5 اپيزود از جمله اپيزود داربست، هنگ سرقله، آپاراتخانه و پانتوميم ساخته شده كه ضمن به فكر واداشتن مخاطب، مسائل اجتماعي و روز جامعه را مورد كنكاش قرار مي دهد.

اين كارگردان تصريح كرد: نگارش اين سريال توسط سيد علي موسويان، فرهاد نقد علي زاده و كريم خودسياني نوشته شده كه هر اپيزود آن يك نمايش مستقل خواهد داشت.

حيدري با بيان اينكه در ساخت اين مجموعه كمدي سعي شده تا از چهره هاي لهجه ها براي خواندن مخاطب استفاده نشود، خاطرنشان كرد: دكور اين برنامه كه فريدون محرابي، شهره سلطاني، افشين سنگ چاپ و وحيد نفر از بازيگران اپيزودهاي آن هستند نماد و نشانگر يك كلبه اي در ميان جنگل انبوه و مملو از موجودات است كه اين فضا نيز به نو به خود تاثير بسياري بر مخاطبان و همچنين فضاي دراماتيك و طنز گونه "لبخند بي لهجه" خواهد داشت.

گفتني است، "لبخند بي لهجه" كاري از گروه اجتماعي شبكه اول سيما است كه يوسف محمد پور آذري، مديريت توليد و برنامه ريز و محمد خياطان با همكاري محمود صالحي نيز تصويربرداري ان را برعهده داشته اند.

همچنين، اين مجموعه در ايام نوروز از اين شبكه روي آنتن خواهد رفت./ي2
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار