ادامه انتخابات ریاست جمهوری در پهناورترین کشور دنیا

انتخابات ریاست جمهوری در پهناورترین کشور دنیا با 9 ساعت اختلاف میان شرق و غرب آن از ساعت 8 صبح به وقت کامشاتکا در شرقی ترین نقطه روسیه آغاز شد.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلويزيوني فرانس24،  109 میلیون نفر برای انتخاب رییس جمهور این کشور در میان 5 نامزد فراخوانده شده اند.

والنتین گوربونوف ، رییس ستاد انتخاباتی روسیه در ملاقات با خبرنگاران گفته است، تا ساعت 10 صبح 3.74 درصد شهروندان مسکو آرای خود را به صنوق های رای انداخته اند.

در این روز همزمان با انتخابات سراسری ریاست جمهوری روسیه انتخابات محلی نمایندگان مجلس شهر نیز برگزار می شود.در سراسر شهر مسکو 3 هزارو سی و هشت مرکز رای گیری وجود دارد.در ساعت 10 صبح سال 2004 ،5.1 و سال 2008 ، 5.51 درصد ارا در جریان انتخابات ریاست جمهوری جمع شده بود.طبق آمار منطقه ساولکی 6.43 درصد، نکراسوک 7.86 درصد آرا را جمع کرده است که جزو فعالترین نقاط تا این لحظه محسوب می شود.


در مناطق خاور دور روسيه ولاديمير پوتين نامزد انتخابات رياست جمهوري اين کشور محبوبيت خاصي دارد. در مناطق قطبي روسي، دفاتر اخذ راي از يک هفته پيش گشوده شده اند چرا که جابه جايي از روستايي به روستاي ديگر بسيار وقت گير و دشوار است. کميسيون انتخابات روسيه، دفاتر ويژه اي براي مناطق سرد سيبري ايجاد کرده که بر اساس آن اعضاي کميسيون خانه به خانه مي روند و آراي راي دهندگان را جمع آوري مي کنند.


اکثر راي دهندگان در اين مناطق به پوتين راي مي دهند. يکي از اين زنان روستايي مي گويد راي دادن مهم است به علاوه من پوتين را دوست دارم.اين کار دشوار کميسيون انتخاباتي در مناطق قطبي روز يکشنبه پايان مي يابد. /ا
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار