معاون پژوهشی وزیر علوم:

دستگاه های پژوهشی باید با تأیید کمیسیون شورای عالی برنامه ریزی فعالیت کنند

تمام دستگاه های پژوهشی زیر نظر وزارت علوم و وزارت بهداشت باید با تأیید کمیسیون شورای عالی برنامه ریزی فعالیت کنند.

محمد مهدی نژاد نوری معاون پژوهشی وزیر علوم تحقیقات و فناوری در گفتگو با خبرنگار صنفي آموزشي باشگاه خبرنگاران گفت: در هفتاد و هفتمین جلسه کمیسیون شورای عالی عطف معاونت پژوهشی و فناوری وزارت علوم، مصوبات نظام اطلاع رسانی کمیسیون کشور که در سال 86 با تصویب کمیسیون راه اندازی به نتیجه رسیده تأیید شد و دستگاه های پژوهشی و فناوری باید با مشارکت این نظام به کار خود ادامه دهند.

وی افزود: همچنین در این جلسه از عملکرد مرکز جهاد کشاورزی تقدیر به عمل آمده و دو نکته که عبارت اند از دخالت بیشتر دانشگاهیان در این مرکز و کمک در جهت تجاری سازی دستگاه های پژوهشگران و استفاده از توان بخش خصوصی، بیان و مورد تأیید واقع شده است.

مهدی نژاد تصریح کرد: کلیه دستگاه های پژوهشی که زیر نظر وزارت علوم و وزارت بهداشت هستند باید با تأیید کمیسیون شورای عالی برنامه ریزی فعالیت خود را ادامه دهند و ارتباط بین صنعت و دانشگاه را تقویت کنند.

**40 پروژه کلان ملی تا 5 سال آینده اجرایی می شود.

مهدی نژاد در ادامه گفت: چهل پروژه کلان ملی که در جلسه شورای عالی عطف تصویب شده بود و به تأیید ستاد راهبردی درآمده ظرف 5 سال آینده اجرایی می شود.

وی به یکی از پروژه های کلان ملی اشاره کرد و افزود: یکی از چهل پروژه کلان ملی که بسیار مهم است ساخت هواپیمای جت 100 تا 150 نفر است که با تأیید و کمک سازمان هوایی کشور ساخته شده و باید تا پنج سال آینده اجرایی شود.

وی خاطرنشان کرد: اجرایی شدن چهل پروژه کلان ملی تا پنج سال آینده موجب تحول در عرصه علم و فناوری ایجاد اشتغال مؤثر و کارآمد و صرفه جویی در مصرف اقتصادی کشور می شود که امیدواریم هرچه زودتر به نتیجه برسد./عط
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار