ارومیه/

انسداد 102 روستای سردشت بر اثر بارش برف

دبیر ستاد بحران سردشت گفت: 102 روستای سردشت بر اثر بارش شدید برف مسدود شده است.

به گزارش

خبرنگار باشگاه خبرنگاران،

یوسف کرمی در نشست اعضای ستاد بحران این شهرستان اظهار داشت: گردر، قاسم‌ره‌ش، ساوان، آلواتان، آغالان، آلان، نیزه، درمان‌آباد و قلعه‌ره‌ش محورهایی هستند که مسدود بوده و تلاش برای بازگشایی این مسیرها ادامه دارد.

وی افزود: بارش سنگین برف همچنین سبب مسدود شدن راه اصلی سردشت - مهاباد در حد فاصل گردنه زمزیران شده است.

کرمی ادامه داد: خودروهای گرفتار در گردنه زمزیران با کمک جمعیت هلال‌احمر و راه و ترابری و با در اختیار قرار دادن پتو و آذوقه برای مسافران از کولاک نجات یافته و به سردشت منتقل شدند.

وی از رانندگان خودروهای شخصی خواست تا از تردد غیر ضروری در محورهای بین شهری خودداری و به رانندگان خودروهای نقلیه عمومی نیز توصیه کرد برای تردد در محورهای بین‌شهری از تجهیزات کامل ایمنی به ویژه زنجیر چرخ استفاده کنند.

بارش برف از دو روز گذشته در سردشت آغاز شده و براساس اعلام اداره هواشناسی تا به امروز ارتفاعات برف در شهر به بیش از 45 سانتی‌متر رسیده و این میزان در گردنه‌ها بالاتر از یک متر است.

همچنین رئیس راه و ترابری شهرستان شاهین‌دژ گفت: به دلیل بارش برف و کولاک در راه‌های اصلی، فرعی و روستایی شاهین‌دژ، عملیات برف‌روبی و نمک‌پاشی در راه‌های اصلی، فرعی و روستایی شهرستان شاهین‌دژ در حال اجراست.

بصیر صادق‌پور تصریح کرد: گروه‌های راهداری در محورهای برف‌گیر و گردنه‌های سخت‌گذر منطقه حضور مستمر و شبانه‌روزی دارد.

به گفته وی 40 راهدار در قالب شش گروه راهداری از نخستین ساعات بارش برف از صبح امروز عملیات برف‌روبی، تیغ‌زنی و نمک‌پاشی را در جاده‌های شهرستان شاهین‌دژ اجرا کردند./س

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.