ابلاغ ممنوعيت استفاده از آزبست در مصالح ساختماني تا شهريور 91

رئيس مركز سلامت محيط و كار وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي از ممنوعيت استفاده از آزبست در مصالح ساختماني از شهريور 91 خبر داد.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران،  دكتر كاظم ندافي در همايش ملي بهداشت حرفه‌اي ايمني در كارگاه‌هاي ساختماني ضمن اعلام اين خبر اظهار داشت: در حال حاضر بيشترين ميزان آزبست در هوا مربوط به تخريب ساختمان‌هاي فرسوده و حمل غيراصولي پسماندهاي ساختماني است.
وي با اشاره به اينكه آزبست سرطان‌زا است افزود: آزبست در ورقه‌هاي سقفي در نقاط شمالي كشور استفاده مي‌شود.
دكتر ندافي تصريح كرد: هم‌اكنون بحث استفاده از آزبست در بخش صنعت به خصوص اتومبيل‌ها متوقف شده اما در برخي از قطعات وارداتي اتومبيل كه به صورت قاچاق وارد مي‌شود هنوز مشكل آزبست وجود دارد كه بايد با همكاري وزارت بازرگاني محدود شود.
رئيس سلامت محيط و كار ابراز داشت: نگاه به مسائل سلامت و رفاه ملي بايد بيشتر شود چرا كه با تداوم توسعه جامعه بشري و گسترش صنعت به نيروهاي كار به عنوان سرمايه انساني نگاه مي‌شود.
دكتر ندافي ادامه داد: شتاب توسعه در كشور ايجاب مي‌كند كه ساختمان‌ها و پروژه‌هاي عظيم را با زمان نسبتاً كوتاه به پايان بريم و نياز است كه نيروي زيادي در اين رشته فعاليت كنند و توجه به سلامت شغلي در آنها يك نياز به حساب مي‌آيد./عط
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار