سومين سمينار آشنايي با سندرم داون برگزار شد

سومین سمینار آشنایی با سندرم داون امروز با هدف ارتقاء سلامت خانواده کودک باسندرم داون در دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی برگزار شد.

دکتر ساحل همتی روانپزشک و دبیر علمی این سمینار در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: سومین سمینار سندرم داون در سومین سال برگزاری با فعالیت چشمگیر کانون سندرم داون ایران و توسط دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی و مرکز تحقیقات توانبخشی اعصاب اطفال برگزار شده است.
وی در ادامه افزود: کانون سندرم داون ایران یک نهاد مردمی است که برای خدمت رسانی به خانواده ها و افراد سندرم داون تشکیل شده و هدف آن خدمات توانبخشی و درگیر کردن جامعه با افراد با نیازهای ویژه است.
دکتر همتی اظهار داشت: این سمینار به منظور آشنایی جامعه با افراد سندرم داون تشکیل شده و گروه هدف آن علاوه بر آحاد مردم جامعه،خانواده افراد سندرم داون و درمانگران هستند و در این سمینار آخرین اطلاعات به روز دنیا به زبان ساده برای خانواده ها و متخصصان بیان می شود.
وی تصریح کرد: در سومین سالی که این همایش برگزار شده به هدفهایی دست پیدا کرده ایم که از جمله آن توانسته ایم سازمانهایی که با كودكان سندرم داون در ارتباط هستند همچون آموزش و پرورش، كودكان استثنایی ، بهزیستی و المپیک ویژه را وارد سمینار کنیم و به یک سری اهدافی که خانواده ی این كودكان خواستار آن هستند برسیم و تحصیل بچه های سندرم داون پس از دریافت امتیاز لازم در آزمون مربوطه را در مدارس عادی داشته باشیم.
وی خاطر نشان کرد: از طرف دیگر این سمینار برای آگاهی خانواده ها است زیرا بسیاری از خانواده ها به خاطر ناآگاهی دچار نگرانی هایی می شوند و هر چه خانواده ها به سیستم توانبخشی آشناتر شوند می توانند بر نگرانی هایشان غلبه کنند./عط

 

** براي مطرح كردن سؤالات پزشكي خود اينجا را كليك كنيد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار