سیدصادق رضایی اعلام آمادگی کرد:

همکاری کانون با سازمان‌های فرهنگی برای تولید کتاب‌های سیمرغ قصه‌های مردم ایران

کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آمادگی دارد با سازمان‌های فرهنگی دیگر در طرح سیمرغ قصه‌های مردم ایران تولید مشترک داشته باشد.

به گزارش

باشگاه خبرنگاران

و به نقل از روابط عمومی کانون، سیدصادق رضایی مدیرعامل کانون با بیان این مطلب در جلسه بررسی طرح سیمرغ قصه‌های مردم ایران در کرمان افزود: کانون به دنبال این است که در بعضی از استان‌ها با همکاری سازمان‌های فرهنگی، در این زمینه مشارکت کند.

رضایی در ادامه گفت: وظیفه ماست که برای کودکان و نوجوانان سرزمین‌مان از قصه‌ها، افسانه‌‌ها و باورهای خودمان بگوییم و بدین‌وسیله اصالت فرهنگی‌مان را نیز ثابت خواهیم کرد.

طرح سیمرغ قصه‌های مردم ایران با هدف تألیف کتاب‌های قصه دو گویشی به زبان‌ها و گویش‌های اقوام و فارسی معیار اجرا می‌شود و در آن علاوه بر کتاب، لوح فشرده شامل صدای راویان بومی و مربیان با گویش بومی و فارسی توسط مربیان کانون عرضه خواهد شد.

مدیرعامل کانون در این نشست همچنین تأکید کرد با توجه به تجربه مدیرانی که با جدیت این طرح را قبول کرده‌اند، در قالب تفاهم‌نامه و قرارداد زمان‌دار کار را پیش خواهیم برد تا هم کار به نتیجه برسد و هم انگیزه‌ای برای مدیران استان‌های دیگر در کانون باشد.

اسدالله شکرانه مدیر پروژه سیمرغ قصه‌های مردم ایران ضمن ارایه گزارشی از روند اجرای این طرح خاطرنشان کرد تاکنون 7 عنوان کتاب از استان‌های فارس، گیلان و یزد منتشر و رونمایی شده و چند کتاب دیگر هم در مرحله چاپ است.

شکرانه در ادامه پیشنهاد کرد که مربیان مراکز فرهنگی هنری کانون تصویرگری این کتاب‌ها را بر عهده بگیرند و مدیرعامل کانون با این درخواست موافقت کرد.

در این جلسه مدیران استان‌های فارس، گیلان، یزد، هرمزگان، سمنان، چهارمحال و بختیاری، هرمزگان و مازندران حضور داشتند و نقطه نظرات و ساز و کارهای خود را در مورد این طرح ارایه دادند و تصمیم‌هایی نیز گرفته شد.

بر اساس این گزارش در این نشست مصوب شد کتاب‌های قصه به تایید مدیر این طرح برسد، پس از تأیید برای چاپ به معاونت تولید کانون ارسال، شیوه‌نامه اجرایی تدوین و خلاصه‌ای از قصه‌ها روی سایت قرار داده شود، جلسه‌ها و نشست‌های تخصصی در استان‌های همسو نیز برگزار و مبلغی به عنوان کمک هزینه از سوی مدیرعامل کانون به 3 کتابی که در هر استان تولید می‌شود، تعلق خواهد گرفت.

طرح سیمرغ قصه‌‌های مردم ایران، مجموعه قصه‌هایی به زبان، گویش و لهجه راویان بومی سرزمین پهناور ایران اسلامی است که گنجینه قصه‌های خود را به تناسب فرهنگ و آداب و رسوم منطقه و تأثیرپذیری از محیط طبیعی و شرایط اقلیمی و نوع روایتی که سینه به سینه شنیده‌اند، نقل کرده‌اند.

این مجموعه، در عین حال تلاشی در پاس‌داشت راویان بومی قصه‌های ایرانی و مربیان کانون است تا فرهنگ بومی و هویت سرزمین ایران بیش از پیش شناخته شود و قابلیت‌های گنجینه گویش‌های راویان قصه‌ها در گسترش فرهنگ قصه‌گویی در مراکز کانون و خانواده‌های علاقه‌مند به زبان و گویش و لهجه‌های ایران به چشم آید./ي2

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار