اردبیل/

موزه مردم شناسي اردبيل

اين موزه در محل حمام تاريخي آقانقي (ظهير‌الاسلام) شهر اردبيل واقع در ميدان عالي قاپو داير شده و هم اکنون در اين محل 33 نوع مجسمه با پوشش محلي و آييني مردم استان اردبيل به نمايش در آمده و همچنين آثار و دست نوشته هاي مربوط به هويت تاريخي و فرهنگي اين منطقه نيز در اين موزه جمع‌آوري و عرضه شده است.

به گزارش

خبرنگار باشگاه خبرنگاران

/ گلمغانی مسوول موزه هاي سازمان ميراث فرهنگي ، صنايع دستي و گردشگری استان اردبيل با اشاره به ويژگيهاي اين موزه گفت: اين موزه محل مناسبي براي آشنايي با نحوه زندگي ، آداب و رسوم ، پوشش محلي مردان و زنان ، نحوه پخت غذاهاي محلي و آيينهاي خاص اين استان است.

ورودي اين موزه از رختکني آغاز شده و به حوض سنگي هشت ‌ضلعي با چهار بازو ختم مي شود و در آن آيينهاي ويژه استحمام در دوره هاي گذشته نيز با تعبيه مجسمه هايي به نمايش در آمده است.

وی گفت: در حال حاضر هفت موزه رسمي ملي ، تخصصي و محلي تحت مديريت سازمان ميراث فرهنگي ، صنايع دستي و گردشگری استان اردبيل در سطح اين استان داير شده و همه روزه از ساعت هشت صبح تا 20 شب در انتظار مسافران نوروزي است.

موزه چيني خانه ، موزه تخصصي باستانشناسي ، موزه مردم شناسي ، موزه صنايع دستي ، موزه باستان شناسي خلخال ، موزه باستان شناسي مشگين شهر ، موزه نمين و موزه مفاخر ديني اردبيل از جمله موزه هاي مهم استان اردبيل است که گردشگران نوروزي مي توانند به اين مکانها مراجعه کرده و از آثار عرضه شده در آنها استفاده کنند./س

 


 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.