سرلشكر صفوی:

فتنه 88 نقاب برخي كه داخل نظام بودند كنار زد

دستیار و مشاور عالی فرماندهی معظم كل قوا گفت: فتنه 88 باعث شد نقاب برخی ها كه درنظام بودند و در زمان امام (ره) نیز خدماتی ارایه كرده بودند،كنار برود كه این نیز جای تامل دارد و آنها باید بدانند كسانی كه از مسیر انقلاب خارج شوند و درمقابل ولایت فقیه بایستند، عاقبتی جز زمین خوردن نخواهند داشت.

به گزارش حوزه دفاعي امنيتي باشگاه خبرنگاران، سرلشكر پاسدار سید یحیی رحیم صفوی شامگاه شنبه درجمع مردم كرج در مسجد جامع این شهر افزود: ماجرای عبرت آموز فتنه 88 و حماسه فراموش نشدنی مردم بویژه جوانان در 9 دیماه 88 باید بطور دقیق بررسی شود.

وی به ریشه یابی و مقایسه فتنه سال 88 و فتنه 18 تیرماه سال 78 پرداخت و اظهار داشت: درسال 88 با توجه به حضور میلیونی مردم ایران در انتخابات ریاست جمهوری، وزن و اعتبار ایران درمعادلات جهانی و همین طور منطقه درحال بالا رفتن بود كه این فتنه، اوج گیری انقلاب و پیشرفت كشور را با یك شیب به سمت پایین آورد و به نظام سیاسی ما ضربه وارد كرد.

سرلشكر صفوی افزود: فتنه 78 تنها در سطح تهران بود، اما فتنه 88 به بعضی مراكز استان نیز كشیده شد، فتنه 78 تنها به یك هفته انجامید و اگر دولت و رییس جمهور وقت مانع حضور بسیج و سپاه نمی شدند در چند ساعت به پایان می رسید، در صورتیكه فتنه 88 بیش از 200 روز طول كشید.

وی ادامه داد: تفاوت بعدی این دو فتنه حضور گسترده رسانه های خارجی بود كه در فتنه 88 این حضور بسیار پررنگ و علنی بود، شبكه های مختلف خارجی از جمله بی بی سی بطور گسترده به این موضوع پرداختند، مسوولان رده بالای سیاسی برخی كشورها از جمله آمریكا به صورت علنی موضع گرفتند و به حمایت از فتنه گران پرداختند.

سردار صفوی گفت: تفاوت دیگر این دو فتنه حضور برخی نخبگان و خواص كشورمان بود، برخی از مردم دچار حیرت شده بودند و بعضی از خواص و نخبگان دچار تردید كه رهبرفرزانه انقلاب درسخنان خود پرده ها را كنار زدند.

فرمانده سابق سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: درهمه انتخابات برنده و بازنده وجود دارد، مرسوم این است كه كاندیدای معترض با دلایل و شواهد اعتراض خود را بیان كند، نه اینكه یك گروهی از مردم را دعوت به حضور درخیابانها كند و قانون و حرمت ها را زیرپا گذاشته و به اموال آسیب برسانند.

وی درمورد دستاوردهای حماسه 9 دیماه 88 بیان داشت: درست است در فتنه آسیب هایی دیدیم، اما راهپیمایی 9 دی ماه، اقتدار و استحكام نظام و انقلاب اسلامی را بار دیگر به همگان ثابت كرد و نشان دادیم این انقلاب از چه پایه های مستحكمی برخوردار است.

سرلشكر صفوی با بیان اینكه بودند كسانی كه در انقلاب مسوولیت داشتند اما عاقبت به خیر نشدند، ادامه داد: دستاورد دیگر این بودكه همه به سخنان چندسال قبل رهبری مبنی بر وجود جنگ نرم پی بردندو دانستند این حقیقت دارد و باید برای آن خودمان را آماده كنیم.

وی ادامه داد: این فتنه باعث شد نقاب برخی ها كه درنظام بودند و در زمان امام (ره) نیز خدماتی ارایه كرده بودند،كنار برود كه این نیز جای تامل دارد و آنها باید بدانند كسانی كه از مسیر انقلاب خارج شود و درمقابل ولایت فقیه بایستد، عاقبتی جز زمین خوردن نخواهد داشت.

سرلشكر صفوی اضافه كرد: افزایش بصیرت مردم و شناخت دوست و دشمنان انقلاب، ارتباط عمیق مردم با رهبری، حضور جوانان و تقویت وحدت، اتحاد و انسجام مردم و ولایت از دستاوردهای دیگر این حماسه است.

وی با بیان اینكه فتنه 88 جنگ تمامی احزاب برای شكستن ارزشهای انقلاب اسلامی بود،گفت: دشمنی گسترده غرب و پیوند فتنه گران داخلی و خارجی در این واقعه آشكار شد و بعد از حماسه 9 دی ماه به قدرت انقلاب اسلامی ایران اذعان كردند و رای به برتری رهبرفرزانه ما در این میدان نبرد دادند.

سردار صفوی با بیان اینكه دشمن دست از سر ما برنخواهد داشت، افزود: باید مراقب فتنه های آینده باشیم، مبادا مسایل سیاسی موجب شود از رفع مشكلات مردم و كشور باز بمانیم، ما مردم قانعی داریم و باید در رفع مشكلات آنان گام برداریم، رفع مشكلات اقتصادی و ایجاد كار از نیازهای اصلی خانواده هاست.

وی گفت: دشمن خارجی نمی تواند ما را از پای درآورد، اما مشكلات داخلی مردم از قبیل اقتصادی، اجتماعی، كسب و كار آسیب می رساند.

دستیار و مشاور عالی فرماندهی معظم كل قوا همچنین تصریح كرد: رهبرمعظم انقلاب اسلامی، سلام ویژه ای خدمت تمامی زنان و مردان استان البرز رساندند و من در این جمع باشكوه آن را به شما ابلاغ می كنم.

در این جلسه كلیپ هایی از اغتشاشات سال 88 و سخنرانی سران فتنه نمایش داده شد./ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار