یک متخصص مغز و اعصاب هشدار داد:

بروز تشنج با ایجاد تومورهای مغزی در ارتباط است

یک متخصص مغز و اعصاب گفت: بروز تشنج در افرادی که هیچ نوع سابقه ای از تشنج و بیماری صرع نداشته اند می تواند با ایجاد تومورهای مغزی در ارتباط باشد بنابراين افراد باید به دقت مورد بررسی و معاینه قرار گیرند.

سعید ترابیان زاده متخصص مغز و اعصاب در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: تومورهای مغزی از مهمترین بیماریها و تهدیدات سلامت انسان است و متاسفانه درسالهای اخیر شاهد افزایش مبتلایان به این تومورها بوده ایم.

وی افزود: تومورهای مغزی به اشکال گوناگون هزینه های زیادی را به جامعه و مردم تحمیل می کند و هزاران نفر از مردم در نتیجه بروز تومورهای مغزی دچار ناتوانی و مرگ و میر می شوند.

ترابیان زاده با بیان اینکه تشخیص به موقع و اولیه تومورهای مغزی از تشدید بیماری و تبدیل شدن آن به یک بیماری غیر قابل کنترل تا حد زیادی پیشگیری می کند تصریح کرد: برخی از علایم و نشانه های تومور مغزی که شاید کمتر به آنها توجه می شود می تواند زنگ خطر و هشداری جدی در خصوص این بیماری باشد.

وی با اشاره به اینکه بروز سردرد شدید،‌تهوع و استفراغ از جمله علائم بسیار مهم تومورهای مغزی است تاکید کرد: بروز تشنج در افرادی که هیچ سابقه ای از تشنج و بیماری صرع نداشته اند می تواند با ایجاد تومورهای مغزی در ارتباط باشد.

این متخصص مغز و اعصاب اظهارداشت: بروز اختلالات و مشکلات حرکتی و حسی در اندامها که به تدریج بیشتر نیز می شود از دیگر علائم مرتبط با تومورهای مغزی است.

ترابیان زاده با بیان اینکه افرادی که دچار علائم فوق یعنی سردرد شدید،‌تشنج بدون سابقه قبلی و مشکلات و اختلالات حسی و حرکتی می شوند باید به دقت مورد بررسی و معاینه قرار گیرند خاطر نشان کرد: در واقع وضعیت این افراد باید مشخص شود و در صورت ابتلای آنها به بیماری های مغزی همچون تومورهای مغزی، باید به سرعت و به موقع تحت مراقبت و درمان قرار گیرند./ص
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار