ورزش بهترين راه پيشگيري از فشارخون

ورزش و فعاليت هاي بدني منظم موجب تقويت عضله قلب مي شود و نياز به استفاده از داروهاي پايين آورنده فشار خون را كاهش مي دهد.

به گزارش سرويس علمي پزشكي باشگاه خبرنگاران به نقل از وب دا، متخصص پزشكي ورزشي دفتر سلامت جمعيت، خانواده و مدارس  ضمن بيان اين مطلب اظهار داشت: در اثر ورزش، عروق خوني گشاد شده و سبب تسريع جريان خون مي شود و ورزش مرتب مناسب ترين راه جهت پيشگيري از بروز بيماري فشارخون است.

دكتر زهرا مدني افزود: ورزش مي تواند ميزان چربي خون را به حد متعادل برساند و ميزان كلسترول خون در اثر تمرينات ورزشي به حد مطلوبي مي رسد همچنين با تقويت عضله قلب تعداد ضربان قلب در دقيقه كم شده و قلب با نيروي بيشتري خون را ارسال مي كند.

به گفته وي، کاهش تری گلیسرید، کاهش مختصر کلسترول با چگالی پایین، افزایش کلسترول با چگالی بالا فواید ورزش در بيماران مبتلا به چربي خون بالا محسوب مي شود.

متخصص پزشكي ورزشي دفتر سلامت جمعيت، خانواده و مدارس در خصوص فواید ورزش در مبتلايان به پوكي استخوان، تصريح كرد: ورزش منظم موجب افزایش قدرت عضلانی و کاهش احتمال افتادن و شکستگی، افزایش ظرفیت هوازی و کاهش احتمال خطا در قدم برداشتن، افزایش انعطاف پذیری و تعادل و کاهش احتمال افتادن و همچنين ترس از افتادن را کم می کند و فرد زمین گیر نمی شود.

دكتر مدني ابراز داشت: كساني كه ورزش مي كنند درصد بيشتري از دستگاه تنفس خود را به كار مي گيرند و براي بيماران ديابتي، ورزش بسيار مفيد بوده و قند خون آنها را تا حد مطمئن پايين مي آورد همچنين با انقباض عضلات پا در حين ورزش خون راحت تر به قلب باز مي گردد و از بروز بيماري واريس در پاها جلوگيري مي كند. /عط

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار