کاشت درختان مقاوم به آلودگی هوا در مرکز پایتخت کمک می کند

رییس اداره فضای سبز شهردار منطقه 11 گفت: درختان توکا نرک در مقابل آلودگی هوا مقاوم هستند، جایگزین درختان حساس و شکننده چنار و ناورن در مرکز پایتخت می شوند.

رضوی در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران با اعلام این مطلب افزود: درختان ترک علاوه بر زیبایی ، در مقابل آلودگی هوا و گرمای بالا مقاوم هستند و در مقابل درختان چنار و ناورن به هوای تمیز، دمای پایین و آب زلال نیاز دارند.
وی اضافه کرد: علاوه بر این درختان زبان گنجشک نیز در معابر و فضاهای سبز کاشته شده است ضمن اینکه در بوستان های منطقه همچنان درختان چنار و سوزنی برگ نیز کاشته می شوند.
وی اظهار کرد: کاشت گل های بنفشه و همیشه بهار در برنامه گل کاری منطقه قرار دارد و در میدان های مهم منطقه نیز گل های لاله و بنفشه کاشته می شود.
رضوی تصریح کرد: آموزش ترویج و نگهداری فضای سبز در مدارس و نیز در چهار کلیسیک گل و گیاه منطقه از جمله برنامه های این منطقه است ضمن این که امکان سبزی کاری و گل کاری در بوستان رازی برای شهروندان فراهم شده است.
رییس فضای سبز منطقه 11 در پایان خاطر نشان کرد: در حال حاضر هرس کاری شاخ و برگ اضافی و زائد درختان با هدف ایمن سازی ؛ زیبا سازی و سالم سازی درختان در دستور کار قرار دارد.
*توسعه فضای سبز عمودی در مرکز پایتخت
رییس فضای سبز شهرداری منطقه 11 گفت: مساحت پایین و تراکم بالای منطقه 11 باعث شده تا مسئولان شهرداری این منطقه نسبت به افزایش سرانه فضای سبز مرکز پایتخت از طریق توسعه فضای سبز عمودی اقدام کنند.
رضوی در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران با اعلام این خبر تصریح کرد: عملیات به زراعی در این منطقه با به کارگیری 250 کارگر فضای سبزآغاز شده تا برای استقبال از بهار و فصل رویش آماده شویم.
وی افزود: باغچه ای به متراژ 500 متر مربع در پاستور شرقی در دست ساخت است، ضمن اینکه هم زمان با تعریض خیابان امام خمینی (ره) باغچه های این خیابان نیز در دست توسعه است.
رضوی اظهار کرد: با توجه به هماهنگی های به عمل آمده با مسئولان مربوطه علاوه بر احداث کچلی های اطراف میدان راه آهن، نسبت به توسعه فضای سبز محوطه باز مقابل ایستگاه راه آهن نیز اقدام خواهد شد.
رییس فضای سبز منطقه 11 تصریح کرد: انبوه جمعیت شناور منطقه 11 از دلایل تخریب فضای سبز این منطقه است، ضمن این که با وجود اماکنی مانند پردیس حکومتی و پادگان حر، سرانه فضای سبز منطقه پایین است.
وی همچنین باز پیرایی فضای سبز، احیای آب نماها، تفویض مبلمان شهری و برنامه ریزی برای راه اندازی آب نماهای پرده ای را از جمله فعالیت های در دست اقدام در بوستان دانشجو برشمرد.
*اهدای گلدان به کلیسای سطح منطقه 11
در ادامه رییس فضای سبز شهرداری منطقه 11 اظهار کرد: به مناسبت میلاد حضرت مسیح (ع)، اداره فضای سبز شهرداری منطقه 11 به کلیساهای سطح منطقه گلدان های گل اهدا کرد.
رضوی خاطر نشان کرد: همزمان با فرا رسیدن میلاد پیامبر صلح و دوستی حضرت عیسی مسیح (ع) و به مناسبت آغاز سال نو میلادی، اداره فضای سبز اقدام به اهدای گلدان به کلیساهای سطح منطقه کرد./ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار