"اسلام هراسی در سینمای غرب" بررسي مي شود

"اسلام هراسی در سینمای غرب" که هم اکنون در حال تصویربرداری در انگلیس است، جمال امیدوار تهرانی براي سيماي انگليسي شبكه سحر تهیه، کارگردانی و تدوین می‌کند.

به گزارش به گزارش باشگاه خبرنگاران، این برنامه در 26 قسمت سی دقیقه‌ای تهیه می‌شود و جریان اسلام هراسی را در قالب بررسی فیلم‌های شاخصی چون مهلکه(کاترین بیگلو)، مرد آهنین(جان فاوریو)، مذاهب(لاری چارلز)، سریانا(استیون گاهان)، محاصره(ادوارد زوئیک)، اسامه(صدیق برمک)، لبنان(شمولیک ماعوز)، بابل(آلخاندور گونزالس ایناریتو) از زبان کارشناسان ایرانی و غیرایرانی مورد کنکاش قرار می‌دهد.

به گفته امیدوار تهرانی، طرح تولید این مجموعه در اردیبهشت ماه سال جاری به تصویب رسیده و از همان موقع پیش تولید آن شروع شده است اما به دلیل مشکلات زیادی که در زمینه انتخاب و هماهنگی کارشناسان برنامه وجود داشته، پیش تولید مجموعه به طول انجامیده است.

تهیه کننده "اسلام هراسی در دنیای غرب" افزوده است: در هر برنامه ضمن نمایش دقایقی از آن، یک فیلم مورد بررسی قرار گرفته و از نظرات 3 کارشناس برای تحلیل لایه‌های مختلف آن بهره گرفته می‌شود. تعدادی از این کارشناسان ایرانی هستند که عبارتند از: سیدمحمدجواد مظلومی، محمدحسن خانی و منصور سقای بی‌ریا و تعداد دیگری نیز غیرایرانی‌اند که هم اکنون گروه تولید در حال ضبط بخش‌های کارشناسی با ایشان است.

تصویربرداری بخش‌های مربوط به کارشناسان ایرانی را امیدوار تهرانی و گروه سازنده این مجموعه در حد فاصل خرداد تا دی به انجام رسانده‌اند و ضبط بخش‌های نیازمند به سفر به انگلیس از نیمه دوم آذر آغاز شده است که نهایتاً تا پایان آذر به طول انجامیده و اواخر دی تحویل سیمای انگلیسی شبکه سحر خواهد شد.

عوامل و دست اندرکاران تولید" اسلام هراسی در سینمای غرب" عبارتند از: تهیه کننده، کارگردان و تدوین: جمال امیدوار تهرانی، تصویربردار: شهریار ارجمندی، نویسنده: علیرضا بازرگان، مدیر تولید: حمیدرضا احسان و گوینده: حمید توکلی./ي2

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.