معاون حمل و نقل و ترافيك منطقه يك:

مانورهاي عملياتي، تلفات ناشي از حوادث طبيعي را كاهش مي‌دهد

معاون حمل و نقل و ترافيك منطقه يك گفت: اين مانور به منظور سنجش ميزان آمادگي و هماهنگي در مواقع بحراني، شناسايي نقاط قوت و ضعف، نهادينه كردن آموزشهاي لازم جهت به كارگيري تجهيزات در برخورد با بلاياي طبيعي و ايجاد بستر مناسب براي هماهنگي بين سازمانها در سال جاري برگزار شد.


پوريا محمديان در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران افزود: برگزاري مانورهاي عملياتي، تمريني موثر براي عكس العمل سريع در زمان وقوع بلاياي طبيعي و حوادث محتمل خواهد بود و برنامه هاي‌ آموزشي پيش از بحران ميزان تلفات ناشي از حوادث طبيعي را به نحو چشم گيري كاهش مي‌دهد.

وي بيان كرد: اين مانور در راستاي تحقق اهداف و افزايش عكس العمل دقيق امداد رساني در شرايط بحراني با يك سناريوي دقيق در يك عمليات همه جانبه و با نظارت اعضاي ستاد بحران، مانور امداد و نجات اجرايي شد.

محمديان تصريح كرد: در اين عمليات پس از آموزش كاركنان كل ساختمان، عمليات پناه گيري و امداد و نجات مصدومان حادثه و مديريت معابر محدوده با كمك سازمان آتش نشاني و خدمات ايمني ‌،اورژانس تهران، نيروي انتظامي ، پليس راهور ،بهداشت و درمان و گروههاي دوام محله دارآباد صورت گرفت.

وي گفت: در اين مانور فرضي 12 نفر مصدوم از 4 طبقه اين ساختمان نجات يافتند و سارقان اين حادثه نيز توسط نيروهاي انتظامي دستگير شدند./ز
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار