فرافكني تازه اتحاديه اروپا همزمان با پیشنهاد ایران برای ازسرگیری مذاکرات

همزمان با حسن نيت ايران و پیشنهاد برای از سرگیری مذاکرات با گروه 1+5، اتحادیه اروپا با جوسازي هاي تازه اي اعلام کرد تا پایان ژانویه در مورد تحریم مضاعف ایران تصمیم‌‌گیری ‌می‌‌کند.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري رويترز؛ اتحادیه اروپا اعلام کرد حداکثر تا ۳۰ ژانویه در مورد دور تازه ‌تحریم‌‌های ایران تصمیم‌گیری‌خواهد کرد.

"مایکل مان" سخنگوی اتحادیه اروپا، در گفت‌وگو با خبرگزاری رویترز تأکید کرد پرونده ایران که در دیدار ماه دسامبر وزرای خارجه اتحادیه اروپا در بروکسل مورد بررسی قرار گرفته است، در دیدار ماه ژانویه در بروکسل در دستور کار نهایی برای تصمیم‌گیری در مورد تحریم‌های مضاعف ‌قرار خواهد داشت.

اتحادیه اروپا نیز در پی تحریم نفت ایران است ولي در ميان اعضا در اين خصوص و تبعات منفي ناشي از ان بر بازار اروپا و جهان اختلاف نظر عميقي وجود دارد.

رئیس‌جمهور ایالات متحده آمریکا هم ساعاتی پس از اعلام پیشنهاد ایران برای از سرگیری مذاکرات، در حالی‌که برای تعطیلات سال نو در جزایر هاوایی به سر می‌برد، قانون تشدید تحریم‌های جمهوری اسلامی ایران را امضا کرد. ولي براي اجراي آن مهلت شش ماهه در نظر گرفت و در اين خصوص تعلل كرد./ا

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار